یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

چرا کولر گازی باد گرم میزند

۸۴۰ بازديد
خرابی کولر گازی دلایل متعددی دارد که بعد از بررسی کولر گازی توسط تعمیرکار کولر گازی قابل تشخیص است. اما برخی از مشکلات کولر گازی رایج تر هستند. بنابراین تصمیم گرفتیم این مشکلات رایج را بررسی کنیم. در مطلب قبلی علت آف شدن کولر گازی را بررسی کردیم و در این مطلب می خواهیم به این سوال بپردازیم.

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟
گاهی اوقات، کولر گازی به جای تولید هوای خنک، باد گرم تولید می کند. با دیدن این شرایط متوجه مشکل در دستگاه کولر خود می شویم. اما از همه باید بدانیم مشکل از کجا است تا بتوانیم آن را حل کنیم.

 

علت باد گرم کولر گازی چیست؟

1. در اولین مرحله، تنظیمات ریموت کولر گازی را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید تنظیمات خنک کننده کولر درست است.


2. چه مدت از آخرین بار که کولر را سرویس کرده اید، می گذرد؟

کولر گازی نیز مانند هر دستگاه دیگری به سرویس نیاز دارد و اینکه بعد از نصب تا زمانی که کولر خراب شود، به حال خود رها شود کاملا اشتباه است. سرویس دوره ای به افزایش راندمان دستگاه شما و عملکرد بهتر قطعات می کند و از خرابی کولر نیز پیشگیری می کنید.

3.کثیف بودن و گرفتگی دریچه های کولر یا کمپرسور

از دلایل دیگر گرم شدن باد کولر گازی، کثیفی دریچه های کولر یا موتور و کمپرسور است. وجود گرد و غبار، اجازه نمی دهد جریان هوا به خوبی عبور کند. علاوه بر آن گرفتگی فیلترها و گرد و غبار باعث می شود کویل های خنک کننده برفک بزند که سبب مسدود شدن هوا و در نتیجه کم شدن باد کولر و گرم شدن باد دستگاه می شود.

 4. دلیل دیگر می تواند خالی شدن شارژ کولر گازی باشد.

اگر شارژ گاز کولر گازی کم شود سبب کاهش راندمان دستگاه می شود. برای اطمینان از مناسب بودن حجم گاز کولر، باید لوله برگشت کندانسور بررسی شود. در صورتیکه دمای این لوله کمتر از حد معمول باشد یا لوله یخ زده باشد پس گاز دستگاه کم شده یا تمام شده است.

5.بررسی مشکلات فن دستگاه و موتور کولر

اگر پس از این مراحل، هنوز مشکل و دلیل گرم شدن باد کولر مشخص نشده است پس باید بع سراغ بخش های مهم تر در کولر برویم. یکی از این بخش ها فن کولر گازی است.
اگر فن خاموش باشد یا موقع کار کردن سروصدای زیادی دارد که طبیعی نیست پس به احتمال زیاد علت مشکل همین قسمت است. در صورت خرابی فن، باید تعویض شود.

6. از سلامت کمپرسور دستگاه اطمینان حاصل کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.