یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

میکروپیگمنتیشن چیست؟

۷۱۱ بازديد

چندین سال است که میکروپیگمنتیشن یا همان تاتو صورت طرفداران زیادی پیدا کرده است. این محبوبیت چندین دلیل دارد که عبارتند از؛ داشتن آرایش دائمی روی صورت بدون نگرانی بابت پاک شدن یا نیاز به تجدید دوباره آن، حذف برخی از اقلام آرایشی مثل رژ لب، خط چشم و مداد ابرو، رفع نواقص صورت مثل کم پشتی ابرو، عدم تقارن ابروها، رفع افتادگی پلک، لب‌سازی برای افرادی که لب نازکی دارند یا لب شکری هستند، پوشش جای زخم در ناحیه ابرو و لب.

در این مطلب می خواهیم بطورکلی تاتو و تاتو لب را برای شما به سادگی توضیح دهیم تا وقتی به مرکز زیبایی مراجعه کردید با اعتماد به نفس کامل خدمات مورد نیازتان را درخواست کنید.

 

تاتو لب

به ترزیق رنگدانه با دستگاه تاتو در زیر بافت لب، تاتو یا میکروپیگمنتیشن لب می‌گویند. بسیاری از افراد تمایل دارند همواره لبی خوشرنگ داشته باشند و هر لحظه از زیبایی لب‌هایشان لذت ببرند، مخصوصاً در میهمانی‌ها، مسافرت، استخر و... همواره این زیبایی همراهشان باشد.

برخی از افراد به طور ژنتیکی لب‌های کبودی دارند و این موضوع ظاهر ناخوشایندی به آنها داده است. برخی لب‌هایی نازک دارند و دنبال راهی برای لب‌سازی هستند. برخی دچار مشکل مادرزادی لب‌های شکری هستند و رد بخیه جراحی روی لب‌هایشان خودنمایی می‌کند و این موضوع بشدت اعتماد به نفس‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در تمامی موارد میکروپیگمنتیشن لب انتخابی بسیار عالی و پرطرفدار است! اما انتخاب رنگ تاتو لب، هم به سلیقه مشتری بستگی دارد، هم به موقعیت اجتماعی وی و هم به نوع کاری که قرار است انجام شود.

میکروپیگمنتیشن لب، تاتو رژلب یا هاشور لب، تکنیکی است که جهت قرینه سازی لب یا حجیم سازی آن بکار می رود. خط لب تاتو گاهی، برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها استفاده می شود. انجام این کار جذابیت ها و مزایای زیادی دارد. همچنین، تاتو خط لب روشی درمانی، برای رفع نقص افرادی است که به دلایل مادرزادی یا اکتسابی "خط لب" خویش را از دست داده اند. به طور مثال در افراد "لب شکری" پس از درمان نقص اصلی، می توان از تاتو کردن برای ترمیم "خط لب" بهره برد.

 


عوامل موثر در ماندگاری خط لب و تاتو رژلب

مهارت تاتو کار :

مهارت تاتو کار در ماندگاری تاتو رژ لب اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چقدر تاتو کار ماهر تر باشد رنگ ها را در عمق بیشتری از پوست قرار می دهد و در نتیجه ماندگاری تاتو لب بیشتر می شود .

 

نوع پوست لب:

نوع پوست لب در ماندگاری تاتو خط لب و به خصوص تاتو رژلب تاثیر گذار است و معمولا کسانی که همیشه لب های خشکی دارند یا لب های آن ها پوسته پوسته می شود به دلیل اینکه پوست اندازی لب آن ها بیشتر است تاتو لب در آن ها ماندگاری کمتری دارد.

 

رنگ تاتو خط لب و تاتو رژلب :

هر چقدر رنگی که برای تاتو خط لب یا تاتو رژلب انتخاب می کنید پر رنگ تر باشد ماندگاری بیشتری نیز به همراه دارد . نوع رنگ استفاده شده در تاتو خط لب و تاتو رژلب هم در ماندگاری تاتو لب تاثیر بسیار موثری دارد .رنگ های ارگانیک هر چند برای سلامتی بهتر هستند و احتمال حساسیت در آن ها کمتر است ولی ماندگاری کمتری نسبت به رنگ های معمولی نیز دارند.

دوران پریودی:

در دوران پریودی به علت تغییرات هورمونی در بدن رنگ پذیری پوست کاهش میابد و ماندگاری رنگ بسیار کمتر خواهد شد. توصیه می کنیم سه روز قبل از سیکل پریودی تا سه روز بعد از آن تاتو لب انجام ندهید.

 

دوران بارداری:

در دوران بارداری به علت تغییرات هرمونی و همینطور رقیق شدن خون احتمال کم رنگ شدن تاتو لب نیز وجود خواهد داشت ولی مشکل خاصی برای جنین ایجاد نمی کند. البته در این زمان باید دقت داشته باشید که رنگ استفاده شده حتما باید ارگانیک باشد و قبل از انجام تاتو لب حتما با  دکتر خود مشورت کنید.

 

دوران شیردهی :

در دوران شیردهی به دلیل رقیق شدن خون احتمال کم رنگ شدن و یا محو شدن کامل تاتو لب وجود دارد به همین خاطر  انجام تاتو لب را در سه ماه اول شیردهی به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.



 

هزینه تاتو خط لب و تاتو رژ لب چقدر است؟

قیمت خدمات میکروپیگمنتیشن همانند سایر خدمات آرایشگری زنانه به کیفیت مواد استفاده شده و متخصص و حرفه ای بودن میکروپیگمنتیشن کار بستگی دارد. حداقل قیمت برخی خدمات زیبایی از جمله قیمت تاتو خط لب و تاتو لب در ادامه آورده شده است.

 

قیمت بلیدینگ ابرو (به روش تخصصی فیبروز) ۴۰۰ هزار تومان

قیمت هاشور میکروپیگمنتیشن ۳۰۰ هزار تومان

قیمت هاشور میکس ۲۵۰ هزار تومان

قیمت دکاپاژ ابرو  ۲۵۰ هزار تومان

قیمت اسکین و کامو ۲۵۰ هزار تومان

قیمت سایه شیدینگ ۲۵۰ هزار تومان

قیمت سایه ماژیکی ۲۵۰ هزار تومان

قیمت خط چشم بالا ۲۵۰ هزار تومان

قیمت بن مژه ۲۰۰

قیمت خط چشم پایین ۱۵۰

قیمت خط چشم بالا و پایین باهم ۳۰۰

قیمت سایه چشم ۲۰۰

قیمت رژ لب ۳۵۰ هزار تومان

قیمت خط لب ۲۰۰ هزار تومان

قیمت هاشور لب ۲۵۰

قیمت انواع تاتو بدن از ۱۰۰

قیمت اسکالپ کف سر ۶۰۰

قیمت ریموو تاتو از ۲۵۰ هزار تومان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.