یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

نقاشی ساختمان در دکوراسیون منزل

۸۲۴ بازديد
رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با تنوع بسیار بالایی که دارد، برای همه افراد با سلیقه های مختلف مفید است و کمک می کند به راحتی خانه دلخواه رو بسازید. در دکوراسیون داخلی منزل، نقاشی منزل از موارد بسار تاثیرگذار است که زیبایی خانه شما رو در زمان  کم و با هزینه کم، دوچندان خواهد کرد. در هنگام نقاشی ساختمان، نقش نقاش ساختمان مجرب و باتجربه را فراموش نکنید.
 
قیمت نقاشی ساختمان:
قیمت نقاشی ساختمان براساس متر مربع محاسبه می شود و براساس متراژ شما، نوع رنگ و مدلی که انتخاب می کنید، متفاوت است. علاوه بر آن دستمزد نقاشان ساختمان هم یکی نیست.
 
نگاهی به انواع رنگ در نقاشی ساختمان:
  • رنگ های متضاد در نقاشی ساختمان
  • رنگ های مکمل در نقاشی ساختمان
  • رنگ های غالب در  نقاشی ساختمان
  • رنگ خنثی در نقاشی ساختمان

چرخه رنگ در رنگ آمیزی ساختمان:
به کمک چرخه رنگ، به راحتی می توانید رنگ مورد نظر خود را برای نقاشی ساختمان انتخاب کنید.
چرخه رنگ از دوازده رنگ تشکیل شده که رنگ های اولیه آن، شامل سه رنگ قرمز، زرد و آبی است و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند.
در این چرخه هر رنگ با رنگ های کناری خود، هم خانواده محسوب می شوند و با رنگ های مقابل، مکمل هستند.
 
رنگ های آکسان :
به رنگ های تند و درخشان مانند رنگ صورتی تند، رنگ آکسان می گویند که برای انرژی بخشیدن به یک مجموعه رنگی انتخاب خوبی هستند.
 
نقش رنگ زمینه در نقاشی ساختمان :
رنگ زمینه به رنگی گفته می شود که بیشترین بخشو بزرگترین سطوح در یک فضا مورد استفاده قرار گرفته است مثل رنگ دیوارهای اتاق. سایر رنگ ها مثل متضاد یا رنگ آکسان، بر روی رنگ زمینه انجام می شود.
 
رنگ های سرد در نقاشی ساختمان:
رنگ های سرد، از مقدار زیادی، رنگ آبی استفاده شده است مثلا خاکستری اگر حاوی مقداری آبی باشد رنگ سرد و در صورتی که حاوی قرمز یا بنفش باشد رنگ گرم است.
 
رنگ های غالب در نقاشی ساختمان:
رنگ غالب به رنگی که در بیشترین سطح به کار رفته، گفته نمی شود. رنگ غالب در نقاشی ساختمان رنگی است که بیشتر از سایر رنگ های استفاده شده در محیط به چشم می آید و جلب توجه می کند.

رنگ های گرم:
رنگ های گرم به رنگ هایی گفته می شود که حاوی مقدار زیادی رنگ قرمز است. در نقاشی ساختمان نیز بسیار جذاب است.

درک معانی نقاشی های کودک

معنای نقاشی کودک می تواند بینشی ارزشمندی در مورد وضعیت روحی فرزندتان به شما بدهد. همچنین می تواند نشاندهنده ی تجربیات جسمی و حتی گاهی عاطفی که او تجربه می کند باشد. قبل از تفسیر نقاشی فرزندتان ابتدا به 4 نکته ی کلی زیر توجه کنید:

1- برداشت اول

با اولین نگاه به نقاشی کودک می توانید به احساسات او پی ببرید. به نقاشی نگاه کنید و ببینید چه احساسی دارید. آیا نقاشی افسرده یا آشفته به نظر می رسد؟ پاسخ به این سوال اولین سرنخ شما برای پی بردن به افکار فرزندتان است.

2- استفاده از رنگ ها

در مرحله ی بعد به رنگ های مورد استفاده در نقاشی کودک توجه کنید. کودکان در حین بزرگ شدن، با تجربیات و احساسات مختلفی روبرو می شوند که همگی آنها هیجان انگیز و جدید هستند! کودکان سالم، این احساسات و تجربیات را با بکار بردن رنگ های مختلف در نقاشی خود به نمایش می گذارند. هر چه کودک از رنگ های متنوع تر و شادتری استفاده کند، شادی و هیجان بیشتری در زندگی دارد! رنگ ها بیشتر از یک مداد ساده به بیان احساسات کمک می کنند.

ادامه این مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.