تعمیر رادیاتور شوفاژ در تهران

۹۰۴ بازديد

نحوه تعمیر رادیاتورهای قدیمی
رادیاتورها می توانند ظریف باشند - اما این بدان معنی نیست که شما باید در سرما زندگی کنید. ما شما را از طریق تعمیرات اساسی رادیاتورهای قدیمی طی می کنیم.

دانستن نحوه تعمیر رادیاتور به شما کمک می کند تا در ماه های زمستان گرم بمانید. اما قبل از شروع ، مهم است که بدانید چه نوع رادیاتوری دارید. بسیاری از خانه های قدیمی با رادیاتور بخار یا آب گرم گرم می شوند ، در حالی که خانه های جدیدتر ممکن است دارای نقاله باشند.

ما شما را از طریق تعمیرات اساسی رادیاتور طی می کنیم: مانند نصب شیر جدید ، پاک کردن دریچه خونریزی و حداکثر رساندن جریان هوا. انتظار دارید که از چند دقیقه تا چند ساعت در این پروژه ها بگذرد و حتما قبل از شروع با سیستم خود آشنا شوید. ابزارهای اساسی را در دست داشته باشید - مانند انبردستهای شیار ، یک آچار لوله و یک پیچ گوشتی - به علاوه قطعات جدیدی که ممکن است بخواهید.

نکته ویرایشگر: شما می توانید تعمیرات جزئی را در رادیاتورها انجام دهید ، اما مشکلات مربوط به دیگ بخار یا لوله کشی را به یک متخصص بسپارید.

چگونه رادیاتور و سایر چشم های خانگی خود را پنهان کنید

شناسایی رادیاتورهای آب گرم و بخار

در سیستم بخار ، بخار در هنگام آتش گرفتن دیگ بخار سریع رادیاتور را گرم می کند. در سیستم آب گرم ، آب گرم دائماً از طریق رادیاتورها گردش می کند. رادیاتور بخار دارای هوای هوای کوچکی در نزدیکی قسمت فوقانی است که هنگام گرم شدن رادیاتور باعث ترکیدن بخار می شود. سیستم های بخار بین گرما و سرما چرخه دارند. بیشتر آنها فقط به یک لوله در کف متصل هستند ، اما برخی دارای دو لوله هستند. در صورت خاموش بودن دیگ بخار ، می توانید شیر رادیاتور بخار را برچیده و سرویس دهید. کار با این وجود دشوار است ، زیرا گرمای زیاد تمایل دارد تا اتصالات لوله را تصرف کند.

رادیاتورهای آب گرم به دو لوله در کف وصل می شوند. آنها به جای دوچرخه سواری بین گرم و سرما ، گرما ثابت را حفظ می کنند. قبل از از بین بردن شیر رادیاتور آب گرم ، باید سیستم را تخلیه کنید.

نحوه نصب شیر جدید
مرحله 1: آجیل ها را محکم کنید

اگر آب از زیر دسته نشت کرد ، ترموستات را پایین بیاورید و صبر کنید تا رادیاتور خنک شود. مهره بسته بندی (دقیقا زیر دسته) را با استفاده از انبردستهای شیار متصل کنید و مهره بزرگتر را با استفاده از آچار لوله محکم کنید. اگر این مشکل را حل نکرد ، به مرحله بعد بروید.

مرحله 2: رادیاتور را تخلیه کنید

با وجود سیستم آب گرم باید از رادیاتور آب تخلیه شود. ترموستات را خاموش کنید. یک شیلنگ را به شیر تخلیه دیگ بخار وصل کنید و شیلنگ را به یک تخلیه کف بکشید. دریچه را باز کنید تا سیستم تخلیه شود. با شروع از طبقه فوقانی خانه خود ، شیرهای خونگیر همه رادیاتورها را باز کنید.

مرحله 3: ساقه را بپیچید

مهره بسته بندی را برداشته و ساقه را جدا کنید ، ابتدا با شل کردن و سپس با بیرون کشیدن آن. اگر نشت دقیقاً زیر دسته است ، ساقه را با بسته بندی رشته بپیچید و مجدداً نصب کنید. اگر نشت کمتر است یا اگر این مشکل را برطرف نمی کند ، به مرحله 4 ادامه دهید.

مرحله 4: شیر را جایگزین کنید

مهره اتصال که شیر را به رادیاتور وصل می کند ، شل کنید ، سپس شیر را از لوله جدا کنید. شیر قدیمی را به فروشگاه لوله کشی و گرمایشی ببرید تا تعویض دقیقی پیدا کنید. با دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید متناسب خواهد بود. همچنین ممکن است لازم باشد لوله کوتاه را که از رادیاتور بیرون می آید ، تعویض کنید.

نحوه نصب یک دسته جدید

اگر یک دسته ترک خورده یا شل شده است ، پیچ بالایی را برداشته و دسته قدیمی را بکشید. اگر نخ های ساقه از نظر خوبی هستند ، یک دسته تعویض خریداری کنید که دارای پیچ اندازه یکسان باشد. اگر ساقه آسیب دیده است ، یک دسته "متناسب با همه" را خریداری کنید ، که با چسبان بر روی ساقه بست می شود.

نحوه نصب یک هواکش قابل تنظیم

سوپاپ رادیاتور بخار باید روشن یا خاموش باشد. برای تنظیم گرما از یک دریچه هوا قابل تنظیم استفاده می شود. ترموستات را خاموش کرده و از انبردست برای شل کردن دریچه هوای قدیمی استفاده کنید. یک واحد قابل تنظیم سازگار خریداری کنید. نخ ها را با نوار لوله ای پیچیده و واحد جدید را در جای خود پیچ ​​کنید.

نحوه تنظیم شیر Bleeder

اگر یک رادیاتور آب گرم به اندازه کافی گرم نشده باشد ، ممکن است هوا درون آن گیر بیفتد. ترموستات را روشن کنید و صبر کنید تا رادیاتور گرم شود. یک فنجان را زیر دریچه خونریزی نگه دارید و آن را با یک کلید خونریزی ، انبردست های بینی بلند یا پیچ گوشتی باز کنید. آب پراکنده یا هوای قابل پخش در هوا ممکن است بیرون بیاید. هنگامی که آب در یک جریان ثابت جریان یابد ، شیر را محکم کنید.

تعمیر رادیاتور شوفاژ در تهران

نحوه به حداکثر رساندن جریان هوا

برای بهبود عملکرد رادیاتور ، مبلمان و سایر موانع را از دسترس خارج کنید. هوا باید آزادانه در زیر و بالای رادیاتور جریان یابد. یک ورق آلومینیوم یا عایق بازتابی که در پشت رادیاتور قرار دارد ، گرمای بیشتری را به داخل اتاق هدایت می کند.

https://bit.ly/2XqgJkw

https://cutt.ly/ndEavY1

https://u.to/5og-GQ 

rb.gy/yybgx4

https://n9.cl/mq2u


منبع: https://www.bhg.com/home-improvement/plumbing/how-to-repair-a-radiator/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.