5 علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن مخزنی گازی

۱,۱۱۷ بازديد
چراغ خلبان در بخاری آب گرم شما بیش از سوزاندن گاز است. بدون آن ، بخاری آب نمی تواند درجه حرارت داخلی را حفظ کند ، اجازه می دهد آب خنک شود. مسائل مربوط به نور خلبان از رایج ترین مشکلاتی است که با بخاری های آب گازی تجربه می شود.

آیا می خواهید یک لوله کش استخدام کنید؟
تخفیف آنلاین را از بهترین افراد حرفه ای محلی خدمات محلی در منطقه خود دریافت کنید.
این بدان معناست که چراغ خنک کننده بخاری آب شما روشن نخواهد ماند. در بعضی موارد ، می تواند شاخصی از تجمع احتمالی گاز باشد.

در اینجا پنج دلیل اصلی که شما در کار نخواهد ماند و همچنین روش های رفع هر مسئله مانند علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن مخزنی گازی ذکر شده است.

مهم
لطفا توجه داشته باشید که قبل از اقدام به انجام هر یک از این موارد تشخیصی یا تعمیرات ، ابتدا باید بنزین را خاموش کرده و حداقل پنج دقیقه فرصت دهید تا فشار گاز و بخارات گاز پخش شود. این یک قانون کلی خوب برای نورپردازی مجدد خلبان است ، نه فقط برای اهداف تشخیصی.
فهرست مطالب
دلیل 1: لوله خلبان کثیف
لوله خلبان کثیف
کثیفی و آوار ممکن است در لوله خلبان جمع شده و باعث مسدود شدن جریان گاز شود. در نتیجه ، خلبان سوخت کافی برای روشن ماندن دریافت نمی کند. اگر خلبان به هیچ وجه مشتعل نشود ، این دلیل محتمل است. خوشبختانه ، یک لوله کثیف خلبان ساده ترین مسئله برای حل است.

نحوه رفع
فقط به یک سوزن نیاز دارید تا به سوراخ خلبان بلغزانید و آوار را به آرامی از بین ببرید. بسته به میزان باقی مانده های موجود در لوله ، ممکن است تلاش برای تکمیل این فرآیند طول بکشد. بررسی اینکه آیا این مرحله کار کرده است ، مسئله ساده روشن کردن خلبان و دیدن اینکه آیا به درستی روشن می شود یا روشن می ماند یا خیر. یک شعله سالم به رنگ آبی خواهد بود.

دلیل 2: در لوله Flex به هم بزنید
لوله فلکس آبگرمکن پیچ خورده
لوله فلکس از طریق کنترل کننده گاز سوخت را تأمین می کند. در بعضی مواقع ، لوله می تواند انقباض شود و جریان گاز را قطع کند.

این یکی از متداول ترین دلایلی است که چراغ مشعل روشن نخواهد ماند ، حتی وقتی خلبان در وضعیت کار قرار دارد. گرچه به اندازه مسائل ترموکوپل معمول نیست ، اما یک راه حل آسان است و بنابراین باید در اوایل مورد بررسی قرار گیرد.

نحوه رفع
شاید ساده ترین مسئله برای حل این مشکل باشد ، شما فقط باید به دنبال هرگونه گره خوردگی در لوله بگردید و آنها را از بین ببرید. در صورت ادامه مشکل ، ممکن است با ترموکوپل مشکلی داشته باشید.
دلیل 3: انسداد در ترموکوپل
ترموکوپل آسیب دیده
مشکلات ترموکوپل می تواند کاملاً رایج باشد و در هنگام خاموش شدن خلبان بخاری آب ، این جز component اغلب مقصر است. این دستگاه برای گرفتن سیگنال الکتریکی از گرمای چراغ خلبان برای تعیین روشن بودن یا نبودن خلبان طراحی شده است.

وقتی ذرات کثیفی مانع ایجاد می شود ، می تواند با این سیگنال تداخل داشته باشد و باعث ترموکوپل شود که خلبان خاموش شده است. سپس بنابر احتیاط ایمنی ، گازرسانی را قطع می کند.

نحوه رفع
اطمینان حاصل کنید که ترموکوپل در لمس خنک است. پس از آن باید یک تکه کاغذ سنباده ریز خرد شده بردارید و سطح آن را به آرامی سنباده بزنید تا هرگونه جرم زدوده شود.

این باید اطمینان حاصل کند که م componentلفه به درستی کار می کند. اما اگر این روش مشکلی را برطرف نکند ، تعویض ترموکوپل به دلیل خرابی قطعه ممکن است لازم باشد.

دلیل 4: ترموکوپل آسیب دیده
این سناریوی شدیدتری است ، زیرا ممکن است نیاز به تعویض قطعه باشد. آسیب ممکن است به صورت خم شدن سنسور خیلی دور از چراغ خلبان باشد یا ممکن است به این معنی باشد که کل واحد دیگر کارایی ندارد.

نحوه رفع
ترموکوپل را بررسی کنید. هنگام روشن شدن خلبان ، حسگر در انتهای آن باید به آرامی شعله را لمس کند. در صورت خم شدن از شعله ، آن را به آرامی به عقب خم کنید.

ترموکوپلی که هیچ علامت آسیب دیدگی ندارد و تمیز است باید با مولتی متر آزمایش شود. قرائت باید بالای 20 مگاولت باشد. هر قرائت در زیر این نشانه واضحی است که نشان می دهد خود ترموکوپل آسیب دیده و باید تعویض شود.

دلیل 5: شیر کنترل اصلی

این مشکلی است که شما می خواهید از بین آنهایی که خودتان می توانید تشخیص دهید ، جلوگیری کنید. ساده ترین راه برای تشخیص سوپاپ کنترل بد این است که ابتدا همه راه حل های دیگر را امتحان کنید.

با رد سایر گزینه ها و نمایش ترموکوپل در مولتی متر ، این مطمئناً مقصر است.

نحوه رفع
فقط یک راه برای تعمیر سوپاپ کنترل بد وجود دارد و آن تعویض آن است. این می تواند در مقایسه با سایر مشکلات DIY پرهزینه باشد و برای افراد کم تجربه در این نوع کارها دشوارتر است.

وقتی همه موارد دیگر از کار می افتد
خلبان مدام بیرون می رود
همه دلایل ذکر شده توسط یک خانه دار متوسط ​​قابل تشخیص و اصلاح است. با این حال ، ممکن است موارد نادری وجود داشته باشد که خلبان حتی پس از تمام کردن این دلایل ، خاموش نماند.

در چنین موارد شدید ، تنها راه حل تماس با یک متخصص برای بررسی کامل آبگرمکن است. بدترین حالات ممکن است منجر به جایگزینی کل بخاری شود ، اما مشکل اغلب اوقات یکی از مشکلات قابل تعمیر با ابزار و قطعات مناسب است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.