سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

علت آف شدن کولر گازی

۸۳۳ بازديد
در این مطلب می خواهیم علت آف شدن کولر گازی یا همان علت خاموش شدن کولر گازی را بررسی کنیم.
خاموش شدن ناگهانی کولر گازی، اصلا خوشایند نیست و همه با دیدن این وضعیت نگران خرابی کولر می شوند. ترس از بی کولر ماندن در این گرمی هوا، پیدا کردن تعمیرکار مجرب برای تعمیر و هزینه های بالای تعمیرات کولر و تعویض قطعات آن است.
اما همیشه این قضیه و حاد و نگران کننده نیست.
در زیر علت آف شدن کولر گازی را بررسی می کنیم تا اگر کولر گازی شما دچار اختلال شده با دلایل آن آشنا شوید اما بهتر است تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید و خودتان دست به کار نشوید.

 
بررسی عوامل متعددی که منجر به آف شدن  کولر گازی می شود
 
 1. مشکلات انتقال برق در کولر گازی
با توجه به اینکه کولر گازی از انرژی الکتریک استفاده می کند، با مشاهده آف شدن ناگهانی کولر گازی، ممکن است به علت مشکل در برقراری انرژی به سمت کولر گازی و قطعات داخلی آن باشد.
 
بررسی برق خارجی
اولین گام باید بررسی شود که آیا از بیرون کولر، انرژی اکتریکی به کولر گازی می رسد یا خیر؟
پس باید سلامت برق ساختمان و سیم هایی که به کولر گازی متصل است را بررسی کرد. ممکن است اشکال در این بخش و وجود مشکل در فیوز، سبب این اشکال شود.
 
2. بررسی برق داخلی

هر یک از قطعات داخلی کولر برای کار کردن به کیزان مشخصی انرژی الکتریکی نیاز دارد و اگر این میزان انرژی لازم به آن ها نرسد سبب آف شدن کولر گازی خواهد شد. کثیف بودن، خرابی سیم ها، خرابی خازن و افت فشار برق می تواند سبب نرسیدن برق به قسمت های داخلی کولر گازی شود.
 
 
3. خرابی ترموستات

نوع تنظیمات ترموستات کولر گازی، از مواردی است که می تواند سبب آف شدن کولر گازی شود. تنظیمات ترموستات بعضی از کولرهای گازی به نحوی است که سبب خاموشی خودکار کولر گازی می شود.
 
 
4. کثیف بودن فیلرها

قسمتی از این کولر گازی، فیلترهای هوای آن است که وظیفه آن، تمیز کردن آلودگی ها و گرد و غبار هوای اطراف  کولر گازی است. این فیلترها چند مدت یکبار باید تمیز شوند یا در صورت نیاز تعویض شوند و اگر این کار انجام نشود، به تدریج مسیر هوا بسته می شود و در نتیجه کولر گازی به سختی کار می کند و در نهایت سبب آف شدن کولر گازی می شود.
 
 
5. خرابی کمپرسور کولر گازی

یکی از عوامل دیگری که سبب آف شدن کولر گازی می شود، خاموش شدن کمپرسور کولر است که به علت خرابی کمپرسور کولر گازی است. هنگامی که دستگاه کولر گازی را روشن می کنیم، کمپرسور کولر استارت می کند و بعد از آن است که کولر گازی روشن می شود. اما زمانی که کولر گازی را روشن کردیم اما بلافاصله بعد از آن کولر آف شد احتمال دارد بخاطر خرابی کمپرسور کولر باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.