پارکت و لمینت با هم چه تفاوت هایی دارند؟

۷۳۷ بازديد


نصب پارکت و لمینت می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد و به زمان های با کیفیت بیانجامد؛ علاوه بر آن لذت پا نهادن بر روی پارکتی که خودتان نصب کرده اید، آن وسواس ها و ظرافت ها، آن تمیزی و خلاقیت نیز خاطره خواهد شد. اما نکته مهم در نصب پارکت در فضای مورد نظر، اصولی و مرتب نصب شدن آنهاست. کوچک ترین بی نظمی در نحوه نصب آن باعث از بین رفتن زیبایی فضا و هزینه های اضافی می شود و ممکن است بعد از مدتی باعث ترک خوردگی، شکستگی و برآمدگی شود؛ به همین دلیل کمک گرفتن از یک نصاب حرفه ای برای نصب پارکت و لمینت بسیار مهم است.

 اما قبل از نصب پارکت باید به چه نکاتی توجه کرد و تفاوت پارکت و لمینت به چه صورت است، که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

تفاوت لمینت و پارکت در چیست؟

پارکت و لمینت در جنس با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه به تعریف هر یک می پردازیم.

پارکت چیست؟

پارکت‌ها نوعی از کف‌پوش‌ها هستند که از جنس چوب طبیعی‌اند. برای تولید پارکت‌ها فرآیند خاصی انجام نمی‌شود. تنها چوب درخت را به الوار تبدیل می‌کنند، به ابعاد کوچک برش می‌دهند و هنگام نصب آن را به کف می‌چسبانند. در انتها هم روی آن را ساب و لاک می‌زنند. تفاوت بین پارکت‌ها در نوع درختی است که چوبِ پارکت از آن تهیه شده است. پارکت ها از کف پوش های گران قیمت هستند و  در واقع گرما و حس طبیعت را به خانه‌ شما می آورند؛ همچنین برای دکوراسیون‌هایی که می‌خواهند خانه را تاریخی جلوه دهند بسیار مناسب است.

لمینت چیست؟

لمینت که در بازار به پارکت لمینت معروف است به نوعی از کف‌پوش‌ها گفته می‌شود که از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و بر خلاف پارکت مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شود. هرچند که سطح خارجی آن طرح و نگار چوب را دارد. لمینت یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش است و مزایایی نسبت به پارکت چوبی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشش کرده است. از جمله‌ این مزایا می‌توان به نصب آسان، قیمت پایین‌تر و مقاومت بیشتر در برابر آب اشاره کرد.

تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟

پارکت و لمینت با یکدیگر تفاوتهایی دارند که در زیر این موارد بیان شده است.

  • تفاوت در نحوه نصب انها: پارکت به وسیله چسب مخصوص نصب می شود اما لمینت به دلیل شیارهایی که اطراف خود دارد نیاز به چسب ندارد و این شیارها درون هم قرار میگیرد.
  • پارکت ها به دلیل طبیعی بودنشان نسبت به آب واکنش نشان می دهند و ورم می کنند اما پارکت اینطور نیست.
  • پارکت نسبت به اجسام نوک تیز حساس تر و آسیب پذیر تر است.
  • پارکت طول عمر بسیار بیشتری نسبت به لمینت دارد.
  • تفاوت در قیمت انها، که قیمت پارکت بسیار بیشتر از لمینت است.
  • قابل تعویض بودن لمینت نسبت به پارکت.
  • به دلیل طبیعی بودن جنس پارکت ها، تنوع رنگ و طرح آنها هم نسبت به لمینت کمتر است.

هزینه نصب پارکت و لمینت به چه صورت است؟

برای نصب پارکت و لمینت نمی توان قیمت مشخصی گفت زیرا عوامل زیادی در تعیین قیمت پارکت و لمینت موثر هستند.

  • متراژ و مساحت فضایی که می خواهیم لمینت یا پارکت شوند.
  • جنس لمینت یا پارکت انتخابی شما که با توجه به نوع و کیفیت متفاوت است.
  • میزان مصالح و نوع مصالحی که برای نسب از آنها استفاده می شود.
  • نیاز به بازسازی برای هموار کردن سطح مورد نظر.
  • اجرت نصاب پارکت و لمینت
  • محلی که قرار است لمینت شود و سختی آن
  • تعداد افرادی که برای نصب لمینت مشغول به کار هستند.

اگر نیاز به نصب پارکت و لمینت دارید پیشنهاد ما به شما این است که از یک نصاب کاربلد کمک بگیرید، زیرا توجه به یک سری نکات بسیار مهم است که شاید در ظاهر شما فکر کنید که کار را خوب انجام داده اید اما بعد از مدتی لمینت یا پارکت ورم می کند و یا دچار شکستگی می شود. شما می توانید برای پیدا کردن بهترین متخصص و نصاب و همچنین گرفتن قیمت نصب پارکت، از سرویس شرکت های خدمات انلاین کمک بگیرید و با ثبت سفارش به چندین متخصص متصل شوید و پیشنهادهای قیمتی هر یک را دریافت کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.