بهترین سنگ برای ساختن کدام است؟

۷۸۱ بازديد
انواع مختلفی از سنگها مانند بازالت ، سنگ مرمر ، سنگ آهک ، ماسه سنگ ، کوارتزیت ، تراورتن ، تخته سنگ ، گنیس ، لاتریت و گرانیت موجود است که می تواند به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. سنگ های مورد استفاده برای ساخت و ساز ساختمان باید سخت ، مقاوم ، مقاوم و فاقد پارچه های نرم و آب و هوایی ، ترک ها و نقص های دیگر باشند که عامل کاهش مقاومت و دوام هستند. سنگها برای اهداف ساختمانی از معادن سنگهای جامد عظیم بدست می آیند.

هر نوع سنگ بر اساس خصوصیات خود به کاربردهای مختلف ساختمانی وام می دهد. به عنوان مثال ، انواع خاصی مانند بازالت و گرانیت دارای ویژگی های برتر مانند مقاومت فشاری و دوام بالا هستند و از این رو در کارهای اصلی ساختمانی استفاده می شوند. با این حال ، سنگهایی وجود دارند که ویژگیهای آنها (از جمله مقاومت فشاری کم و وجود مواد مضر در مواد سازنده آنها) آنها را برای کارهای ساختمانی جزئی ، به عنوان مثال گنیس ، مناسب می کند. بنابراین ، سنگها به عنوان مصالح ساختمانی و همچنین برای اهداف تزئینی استفاده می شوند.

ساختن با سنگ به روشی قابل توجه از نظر زیست محیطی نیاز به تفکر و برنامه ریزی دقیق دارد. بازده حاصل از ساخت با سنگ طبیعی بسیار بیشتر از هزینه های انجام شده است ، گرچه قیمت گذاری در این منبع طبیعی به میزان قابل توجهی متفاوت است. ساختمان متعارف به مقادیر زیادی انرژی و آب نیاز دارد که می تواند آلودگی و اتلاف زیادی ایجاد کند. ساخت با سنگ و اجرای تکنیک های سبز برای انسان و محیط زیست هم در مرحله ساخت و هم در طول عمر خانه مفید است.

سنگ ها از سنگ هایی به دست می آیند که به طور طبیعی به عنوان بخشی از پوسته زمین رخ داده اند. هر سنگ دارای ترکیب شیمیایی متفاوتی است و خواص مختلفی از خود نشان می دهد. برخی از این سنگها به طور گسترده ای در صنعت ساختمان استفاده می شود. برخی از سنگهای ساختمانی که معمولاً استفاده می شوند به همراه خصوصیات و کاربردهای آنها در این مقاله توضیح داده شده است.

به ابزارهای مزون نیاز دارید؟ همه این موارد را در اینجا در ابزارهای Stonemason داریم.

سنگ آهک
این گیاه از یک پتینه دلپذیر برخوردار است ، و در طی سالها بدون داشتن عوامل رنگی شیمیایی که جنب و جوش را از دست می دهند ، هوا از سنگ آهک است. یکنواختی و درجه سنگ آهک با گذشت زمان بهبود می یابد و سازگاری آن آن را در بین سازندگان سبز مورد علاقه قرار می دهد زیرا مجسمه سازی ، شکل دادن و متناسب با سبک های مختلف معماری آسان است. این که آیا به عنوان لهجه چشم انداز استفاده می شود یا بخشی از ساختار خانه است ، شواهدی از دوام آن در طول چندین نسل را می توان در سراسر کشور در کالج ها ، دانشگاه ها ، دادگستری ها و کلیساهای جامع مشاهده کرد. اگر می خواهید از سنگ آهک برای میزهای آشپزخانه استفاده کنید ، احتیاط کنید زیرا سنگ متخلخل است و به راحتی خراشیده و لک می شود. در عوض ، به کفپوش یا شومینه فکر کنید.



ساختمان ساخته شده از سنگ
سنگ گرانیت
فقط الماس ، یاقوت کبود و یاقوت ، مقاومت و دوام گرانیت را به خود اختصاص می دهند و به همین ترتیب ، این سنگ طبیعی ماده ای عالی برای پیشخوان ها ، پله ها ، مهار راهروها و شومینه ها است. رنگهای معدنی نرم و نرم و غلات پراکنده و چرخشی آن تقریباً مطابق با هر سبک از آشپزخانه - مدرن ، توسکانی یا معاصر - است که از نظر توانایی طبیعی مقاومت در برابر باکتریها ، بعد از فولاد ضد زنگ دوم است. گرانیت مورد استفاده در ساختمان داخلی عمدتا دارای ویژگی های پرداخت جلا است. با این حال ، این سنگ در بافت های دیگر نیز موجود است ، از جمله یک بافت خشن و شعله ور که برای کاربردهای خارجی محبوبیت بیشتری دارد.

تراورتن
حفره های کوچکی که برای ایجاد الگوهای گلدار و کرم رنگ ایجاد می شوند ، سنگ تراورتن را مشخص می کنند ، این سنگ رسوبی است که در چشمه های آب گرم طبیعی شکل می گیرد و سازندگان برای تقویت دوام اغلب از دوغاب پر می کنند. تراورتن پر نشده یا "خالی" به رنگ زمینی ظریف برای کف داخلی یا فضای باز ، محیط شومینه و راهروهای باغ به نظر می رسد.

سنگ لوح
این سنگ دگرگونی متراکم که هزاران سال در ساخت و ساز استفاده می شود به دلیل مقاومت بی وقفه در برابر چرخه های ذوب و ذوب فصلی ، هنگام تولید در ایالات متحده ، به رنگ های خاکستری ، سبز ، قرمز و حتی بنفش است. تخته سنگ های داخلی دارای رنگ های متعدد ، خالدار و ظاهری هوازده هستند که گرما را به اتاق می افزایند. تخته سنگی که از آسیا ، آفریقا و آمریکای جنوبی وارد می شود ، تمایل به نمایش مس ، طلا و نارنجی دارد. اگرچه معمولاً از آن به عنوان کف داخلی استفاده می شود زیرا به راحتی اندازه آن اصلاح می شود ، تخته سنگ به عنوان یک میز آشپزخانه با دوام و مقاوم در برابر لکه ، روکش ساختمان ، محفظه دوش و پوشش سقف روی شومینه به خوبی کار می کند.

انواع مختلفی از سنگ طبیعی می تواند برای ساخت استفاده شود. دانستن خصوصیات و تمایزات هر یک از آنها مهم است تا بتوانید از مواد مناسب پروژه خود استفاده کنید.

البته ، سه نوع اصلی سنگ طبیعی دانش رایج است - آذرین ، دگرگونی و رسوبی. اما در داخل این تقسیمات ، مقاومتها و ویژگیهای مختلف سنگها وجود دارد که می تواند برای موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
سنگهای آذرین دسته وسیعی از سنگهای طبیعی است که شامل سنگهای سخت تری مانند گرانیت و بازالت و همچنین سنگهای نرم تری مانند پوکه است. وقتی ماگما یا گدازه خنک می شود ، سنگهای آذرین ایجاد می کند و بسیاری از سنگ تراش ها از آنها برای تأمین مقاومت در سازه های ساخته شده استفاده می کنند. از گرانیت مخصوصاً در پیشخوانها ، کفها و غیره بسیار محبوب است. همچنین از آبسیدین و سنگهای سخت دیگر می توان در چارچوب ها و ایجاد بلوک های ساختمانی استفاده کرد.

سنگ دگرگونی در اثر تغییرات فیزیکی و شیمیایی ، مانند فشار یا دما ، از سنگ موجود تبدیل شده است. محبوب ترین شکل سنگ دگرگونی باید سنگ مرمر باشد ، سنگی که صدها سال از نظر تاریخی و عملی دارای اهمیت بوده است. مجسمه های برجسته سنگ مرمر را در مجسمه های زیبایی تراش می دهند ، معماران از آن برای بناهای بزرگ و بناها استفاده می کنند و این سنگ را می توان در کف خانه ، پیشخوان ها و شومینه ها مشاهده کرد. سنگ مرمر از نظر زیبایی بسیار دلپذیر است و اغلب به دلیل خاصیت رنگ آمیزی و تزئینی انتخاب می شود. انواع مختلفی از سنگ مرمر نیز وجود دارد که ظاهر و بافت های مختلفی را ارائه می دهند.

علاوه بر سنگ مرمر ، سنگهای دگرگونی دیگری مانند تخته سنگ در ساخت محبوب هستند. تخته سنگ بسیار سخت و تیز به ویژه در ساختارهای یادبود برجسته است. تخته سنگ همچنین می تواند به راحتی به بشقابهایی تقسیم شود که به اندازه کافی نازک باشد تا بتوان از آن برای بام سازی خانه ها استفاده کرد.

دسته سوم سنگ طبیعی ، رسوبی ، از طریق گرد آمدن قطعات از سنگهای دیگر تشکیل می شود. رسوبات رسوبات خود را جمع می کنند و مرتب می شوند ، غالباً در آب. از طریق اعمال گرما و فشار ، لایه های لایه ای درون این سنگ تشکیل می شوند. سوخت های فسیلی در این سنگ رسوبی یافت می شود ، اما برای سازندگان ممکن است بیشتر به سنگ آهک توجه کنند. سنگ آهک نوعی سنگ رسوبی است که همه کاره بوده و به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده جهانی قرار می گیرد. از مقاومت بالایی برخوردار است و به راحتی می توان آن را به بلوک یا آجر تبدیل کرد. این سنگ همچنین در برابر خوردگی نسبتاً مقاوم است و می تواند از دوام بالایی نیز برخوردار باشد. سازندگان اغلب از سنگ آهک برای روکش روی دیوارها و کف استفاده می کنند. سنگ تراورتن نوعی سنگ آهک به خصوص محبوب است که به دلیل زیبایی خاص آن انتخاب شده است.

هنگام ساخت با سنگ طبیعی ، مواد مختلف زیادی برای انتخاب وجود دارد. به همین دلیل است که سازندگان و معماران با دقت گزینه های خود را بررسی می کنند و از خصوصیات هر نوع سنگ قبل از انتخاب نوع دیگری نسبت به دیگری آگاهی دارند. ممکن است بعضی از آنها بسیار تزئینی و جذاب باشند ، در حالی که بعضی دیگر از دوام بیشتری در ساختار یا پایه برخوردار هستند. قبل از انتخاب نوعی سنگ برای ساخت ، نکات مثبت و منفی را بسنجید و از استفاده از مصالح ساختمانی غیرمتعارف نترسید.

انواع سنگ های ساختمانی
برخی از سنگهای ساختمانی رایج که در هند برای اهداف مختلف استفاده می شود به شرح زیر است:

سنگ گرانیت
این یک سنگ آذرین عمیق است که سخت ، بادوام و در رنگ های مختلف موجود است. قدرت خردایش از ارزش بالایی برخوردار است و توانایی تحمل هوای زیاد را دارد.

از گرانیت برای اجزای پل ، دیوارهای نگهدارنده ، ستون های سنگی ، فلز جاده ، بالاست برای راه آهن ، پی ، سنگ کاری و سنگدانه های درشت در بتن استفاده می شود. این سنگها همچنین می توانند به صورت اسلب برش خورده و صیقل داده شوند تا از آنها به عنوان دال کف و دالهای رو به سنگ استفاده شود.

گرانیت در ماهاراشترا ، راجستان ، اوتار پرادش ، مادیا پرادش ، پنجاب ، آسام ، تامیل نادو ، کارناتاکا و کرالا یافت می شود.

بازالت و دام
منشا آنها سنگهای آذرین در صورت عدم فشار در اثر خنک شدن سریع ماگما است.

ساختار متوسط ​​تا ریزدانه و جمع و جور است. رنگ آنها از خاکستری تیره تا سیاه متغیر است. شکستگی و مفاصل شایع است. وزن آنها از 18 kN / m3 تا 29 kN / m3 متغیر است. مقاومت فشاری از 200 تا 350 N / mm2 متغیر است. اینها سنگهای آذرین هستند. آنها به عنوان فلزات جاده ، سنگدانه های بتن استفاده می شوند. همچنین از آنها برای کارهای سنگ تراشی اسکله های پل ، دیواره رودخانه ها و سدها استفاده می شود. از آنها به عنوان روسازی استفاده می شود.

تله سنگ
آنها کاربردهای مشابه گرانیت دارند. تله دکن سنگ محبوب این گروه در جنوب هند است.

سنگ آهک
سنگ آهک برای کف سازی ، سقف سازی ، روسازی و به عنوان ماده پایه سیمان استفاده می شود. این ماده در ماهاراشترا ، آندرا پرادش ، پنجاب ، هیماچال پرادش و تامیل نادو یافت می شود.

سنگ ماسه
این سنگ نوع دیگری از سنگ رسوبی است که در اثر عمل رسوبات مکانیکی ایجاد می شود. دارای ساختاری شنی است که از استحکام کمی برخوردار بوده و پوشیدن آن آسان است.

آنها برای کارهای زینتی ، سنگفرش و به عنوان فلز جاده استفاده می شود. این ماده در مادیا پرادش ، راجستان ، اوتار پرادش ، هیماچال پرادش و تامیل نادو موجود است.

اینها سنگهای رسوبی هستند و از این رو طبقه بندی می شوند. آنها از کوارتز و فلدسپات تشکیل شده اند. آنها در رنگ های مختلف مانند سفید ، خاکستری ، قرمز ، گاو قرمز ، قهوه ای ، زرد و حتی خاکستری تیره یافت می شوند. وزن مخصوص از 85/1 تا 7/2 و مقاومت فشاری از 20 تا 170 نیوتن بر میلی متر در مترمربع متغیر است. تخلخل آن از 5 تا 25 درصد متغیر است. هوای سنگ ها آن را به عنوان سنگ ساختمانی نامناسب می کند. در صورت لزوم استفاده از ماسه سنگها با سیمان سیلیس برای سازه های سنگین مطلوب است
از آنها برای کارهای سنگ تراشی ، سدها ، پایه های پل و دیواره رودخانه ها استفاده می شود.

گنیس
با مواد معدنی پلاستیکی کشیده معمولاً با میکا مخلوط شده و به همان روش گرانیت قابل استفاده است.

به دلیل ضعف ، می توان از آنها برای کف سازی ، روسازی و غیر از اهداف اصلی استفاده کرد. این ماده در کارناتاکا ، آندرا پرادش ، تامیل نادو و گجرات یافت می شود.

این یک سنگ دگرگونی است. داشتن دانه های ریز و درشت است. نوارهای جایگزین تیره و سفید معمول هستند. انواع خاکستری روشن ، صورتی ، بنفش ، خاکستری مایل به سبز و خاکستری تیره موجود است. این سنگها به دلیل ترکیبات مضر موجود در آن ترجیح داده نمی شوند. ممکن است از آنها در ساخت های جزئی استفاده شود. با این حال ممکن است از انواع سخت برای ساختمان ها استفاده شود. وزن مخصوص از 2.5 تا 3.0 و قدرت خردایش از 50 تا 200 N / mm2 متغیر است.

سنگ مرمر
این یک سنگ دگرگونی است که می توان آن را به راحتی برش داد و به اشکال مختلف تراشید. این برای مصارف تزئینی ، صفحات رو به سنگ ، کف ، کف روبرو و غیره استفاده می شود.

این یک سنگ دگرگونی است. می تواند لاک خوبی بخورد. در رنگ های مختلف دلپذیر مانند سفید و صورتی موجود است. وزن مخصوص آن 65/2 و مقاومت فشاری آن 70–75 N / mm2 است. برای کارهای روبرو و تزئینی استفاده می شود. برای ستون ها ، کفپوش ها ، پله ها و غیره استفاده می شود.

این ماده در راجستان ، گجرات و آندرا پرادش یافت می شود.

ما ابزار صیقل سنگی داریم که تمام نیاز شماست.

سنگ لوح
این یک سنگ دگرگونی است که می تواند به راحتی شکسته شود و در رنگ سیاه موجود باشد. این برای کف و سقف ضد رطوبت استفاده می شود.

اینها سنگهای دگرگونی هستند. آنها از مواد معدنی کوارتز ، میکا و رس تشکیل شده اند. ساختار ریز دانه است. آنها در امتداد صفحات ملافه اصلی به راحتی تقسیم می شوند. رنگ آن از خاکستری تیره ، خاکستری مایل به سبز ، خاکستری بنفش تا سیاه متغیر است. وزن مخصوص 2.6 تا 2.7 است. مقاومت فشاری از 100 تا 200 N / mm2 متغیر است. آنها به عنوان کاشی های بام ، دال ، روسازی و غیره استفاده می شود.

کوارتزیت
این سنگ دگرگونی سخت ، شکننده ، بلوری و با دوام است. کار با آن به همان روش گرانیت کار دشوار است اما برای کارهای زینتی توصیه نمی شود زیرا شکننده است.

کوارتزیت ها سنگ های دگرگونی هستند. ساختار مناسب دانه درشت و اغلب دانه ای و مارک دار است. آنها در رنگ های مختلف مانند سفید ، خاکستری ، زرد وجود دارند. کوارتز ماده اصلی سازنده فلدسپات و میکا در مقادیر کم است. وزن مخصوص از 2.55 تا 2.65 متغیر است. مقاومت خرد شدن از 50 تا 300 N / mm2 متغیر است. از آنها به عنوان بلوک های ساختمانی و اسلب استفاده می شود. آنها همچنین به عنوان سنگدانه های بتن استفاده می شوند.

متأخر
از سنگهای آذرین تجزیه می شود. در انواع نرم و سخت وجود دارد. حاوی درصد بالایی از اکسید آهن است و به راحتی می توان آن را به صورت بلوک درآورد.

الزامات سنگهای ساختمانی خوب
موارد زیر الزامات کیفیت سنگهای ساختمانی خوب است:

استحکام - قدرت
به طور کلی ، بیشتر سنگهای ساختمانی مقاومت بالایی در برابر بار وارد شده بر روی آن دارند. بنابراین هنگام بررسی کیفیت سنگ ها ، این مسئله نگران کننده نیست. اما وقتی قرار است از سنگها در سازه های بزرگ استفاده شود ، بررسی مقاومت فشاری سنگها ضروری می شود.

مقاومت فشاری سنگهای ساختمانی معمولاً در محدوده 60 تا 200N / mm2 قرار دارد.

ماندگاری
سنگ های ساختمانی باید در برابر اثرات سوverse نیروهای طبیعی مانند باد ، باران و گرما مقاومت کنند. باید با دوام باشد و به دلیل اثرات سو ad نیروهای طبیعی فوق نباید خراب شود.

سختی
هنگامی که از سنگها در کف ، پیاده روها یا پیش بندهای پل استفاده می شود ، در معرض نیروهای سایشی و سایشی ناشی از حرکت مردان یا ماشین ها بر روی آنها قرار می گیرد. بنابراین لازم است سختی سنگ آزمایش شود.

مقیاس Mohs سختی سنگ را تعیین می کند.

سختی
استحکام سنگها به معنای توانایی آن در مقاومت در برابر نیروهای ضربه است. سنگ های ساختمانی باید به اندازه کافی سخت باشند تا تنش های ایجاد شده در اثر لرزش را حفظ کنند. این لرزش ها ممکن است به دلیل ماشین آلاتی باشد که روی آنها نصب شده است یا به دلیل بارهایی است که بر روی آنها حرکت می کند. سنگدانه های سنگی که در راه سازی ها استفاده می شود باید سخت باشد.

سنگینی خاص
هرچه وزن مخصوص سنگ بیشتر باشد سنگین تر و سنگین تر است.

بنابراین از سنگهایی که دارای وزن مخصوص بالاتر هستند باید برای ساخت سدها ، دیوارهای نگهدارنده ، اسکله ها و بندرها استفاده شود. وزن مخصوص سنگ ساختمانی خوب بین 2.4 تا 2.8 است.

تخلخل و جذب
تخلخل سنگهای ساختمانی به مواد تشکیل دهنده مواد معدنی و تشکیل سازه سنگ مادر بستگی دارد. اگر سنگهای مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمان متخلخل باشند ، آب باران به راحتی وارد فضاهای منافذ می شود و به سنگها آسیب می رساند. بنابراین سنگ ساختمانی نباید متخلخل باشد.

جذب آب سنگ با تخلخل سنگ متناسب مستقیم است. اگر سنگ متخلخل تر باشد ، آب بیشتری جذب می کند و به سنگ آسیب می رساند.

در ارتفاعات ، انجماد آب در منافذ صورت می گیرد و باعث تجزیه سنگ می شود.
تزئین
دادن فرم لازم به سنگ پانسمان گفته می شود. لباس پوشیدن باید آسان باشد تا هزینه لباس پوشیدن کاهش یابد. با این حال ، باید مراقبت شود تا ، این به قیمت قدرت و دوام لازم نیست.

ظاهر
در صورت وجود سنگهایی که برای کارهای صورت استفاده می شوند ، جایی که ظاهر یک نیاز اصلی است ، رنگ و توانایی آن برای دریافت لاک عامل مهمی است.

سنگهای رنگ روشن از سنگهای تیره ترجیح داده می شوند زیرا رنگ با گذشت زمان کمرنگ می شود.

فصل بندی
سنگهای خوب باید از شیره معدن آزاد شوند. از سنگهای لاتریتیک نباید 6 تا 12 ماه پس از استخراج استفاده شود. آنها با عمل طبیعت مجاز به از بین بردن شیره معدن هستند. به این فرآیند از بین بردن شیره معدن چاشنی گفته می شود.

امر عملی
سنگ باید قابل کار باشد. گفته می شود سنگ زمانی قابل اجرا است که کارهای مربوط به سنگ کاری (مانند تراش ، پانسمان و فرم دادن) از نظر اقتصادی و آسان انجام شود.

هزینه
هزینه یک انتخاب مهم در انتخاب مصالح ساختمانی است. مجاورت معدن با محل ساخت ، هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد و از این رو هزینه سنگ کاهش می یابد.

به دنبال لوازم برش سنگ هستید؟ جلوترش رو نگاه نکن! لوازم CMP سنگ تراش شما را تحت پوشش قرار داد

مقاوم در برابر آتش
سنگها باید فاقد کربنات کلسیم ، اکسیدهای آهن و مواد معدنی باشند که ضرایب انبساط حرارتی مختلف دارند. نمایش سنگهای آذرین به دلیل کوارتز که در دمای حدود 575 درجه سانتیگراد به ذرات کوچک تجزیه می شود ، از هم پاشید. با این وجود سنگ آهک می تواند درجه حرارت کمی بالاتر را تحمل کند. یعنی تا 800 درجه سانتیگراد و پس از آن متلاشی می شوند.

هیچ سنگی نمی تواند تمام الزامات کیفیت زیر را برآورده کند. به عنوان مثال ، نیاز به مقاومت و دوام با سهولت پانسمان متناقض است. از این رو لازم است که مهندس سایت خصوصیات مورد نیاز کار مورد نظر را بررسی کرده و سنگ را بر این اساس انتخاب کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.