شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مشکلات شایع قطع کننده مدار

۷۸۳ بازديد
عیب یابی قطع کننده مدار: سوiring استفاده از سیستم
گاهی اوقات دلیل بروز مشکلات قطع کننده مدار ، سوiring استفاده از سیستم الکتریکی است. سوiring استفاده از سیم یا اشتباهات سیم کشی ممکن است باعث شود دستگاه الکتریکی به درستی خاموش نشود و حتی پس از خاموش شدن سوئیچ به کار خود ادامه دهد. یکی دیگر از پیامدهای سوiring استفاده از سیم می تواند برق گرفتگی باشد. به طور معمول شوک کشنده نیست اما عدم صحت سیم کشی می تواند به افرادی که از لوازم الکتریکی در خانه استفاده می کنند آسیب برساند. یک مشکل به این بزرگی نیاز به سیم کشی مجدد مدار یا مدارهایی که تحت تأثیر قرار گرفته اند و آزمایش کل سیستم الکتریکی برای اطمینان از عملکرد صحیح آن نیاز دارد. سوiring استفاده از سیم می تواند باعث شود که لوازم خانگی ، سوئیچ ها و سایر دستگاه های الکتریکی به درستی کار نکنند یا به هیچ وجه کار نکنند.

هنگام سیم کشی یا راه اندازی سیم برق جدید در خانه مهم است که اطمینان حاصل کنید که کار توسط یک متخصص انجام شده است و از شهرستان بازرسی می کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام سیم های برق و مدارها از کد برق و استانداردهای ایمنی برخوردار هستند.

اگر برای تهیه یک پروژه بازسازی یا تعمیر قطع کننده مدار نیاز به خرید لوازم الکتریکی دارید ، می توانید برای تمام نیازهای تجهیزات الکتریکی خود به https://www.relectric.com مراجعه کنید.

قطع کننده مدار: بار الکتریکی
"بار" از نظر الکتریکی به میزان الکتریکی که یک مدار برای کنترل ایمن آن طراحی شده اشاره دارد. قطع کننده های مدار خانگی استاندارد می توانند مدارهای 15 تا 20 آمپری را در هر قطع کننده جداگانه اداره کنند ، این برابر است با مقدار مورد نیاز برای راه اندازی اکثر وسایل روشنایی و وسایل کوچک. وسایل بزرگتر مانند اجاق گاز ، مایکروویو ، ماشین ظرفشویی ، خشک کن لباس الکتریکی و ... به قطع کننده مدار با درجه بالاتر نیاز دارند ، احتمالاً دستگاهی که حداقل دارای مدار مدار 20 تا 30 آمپر باشد.

اندازه قطع کننده مدار با توجه به بار مدار الکتریکی واقعی تعیین می شود. هر مدار الکتریکی در سیستم دارای درجه آمپری است و اندازه قطع کننده مدار با درجه آمپر مدار الکتریکی مطابقت دارد. یک برقکار مجاز برای آموزش این نوع مشخصات در هنگام نصب قطع کننده مدار و سیم کشی برق آموزش دیده است. صاحبان خانه نباید سعی کنند سیم خانه های خودشان را سیم کشی کنند یا قطع کننده های مدار جدید را نصب و سیم کشی کنند. هنگام کار با قطع کننده های مدار یا هر نوع سیستم الکتریکی ضروری است که از عقل سلیم استفاده کنید و سعی نکنید کاری را انجام دهید که برای آن آموزش ندیده اید. عیب یابی قطع کننده های مدار در خانه شما باید در هر شرایطی با دقت انجام شود.

نحوه تنظیم مجدد قطع کننده مدار
برای محافظت از سیستم برق خانه شما یک قطع کننده مدار بیش از حد خاموش می شود. قطع کننده مدار قطع شده را می توان با انجام چند مرحله ساده به راحتی تنظیم کرد.

جعبه شکن را که احتمالاً در اتاق تاسیسات شما در نزدیکی آبگرمکن ، کوره و تهویه هوا قرار دارد ، پیدا کنید. برخی از آنها در گاراژ واقع شده اند.
داخل جعبه قطع کننده را جستجو کنید تا سوئیچ قطع کننده مدار قطع شود یا جایی در وسط بین روشن و خاموش باشد. بعضی از بریکرها دارای یک پنجره قرمز رنگ هستند که نشان می دهد چه زمانی قطع کننده قطع شده است.
کلید را به حالت کاملاً خاموش فشار دهید و سپس آن را کاملاً روشن کنید. هنگامی که سوئیچ روشن است باید "کلیک" آن را بشنوید و برق باید به مدار قطع شده برگردانده شود.
هنگامی که برق را به مدار خاص بازگردانید ، می توانید دستگاه های الکتریکی را بدون مشکلات قطع کننده مدار کار کنید.
اگر بعد از تنظیم مجدد همان قطع کننده مدار مرتباً قطع می شود ، ممکن است مشکلی پیش بیاید و باید فوراً تشخیص داده شود. از آنجا که قطع کننده های مدار هنگامی که میزان مصرف بیش از حد برق را تشخیص می دهند ، مسافرت می کنند ، سعی کنید برخی از وسایل خانه را که از بین رفته اند ، خاموش کرده و ببینید آیا این کمک می کند یا خیر. برای عیب یابی پیچیده تر از قطع کننده مدار با یک برق حرفه ای مشورت کنید.

قطع کننده مدار قطع شده: اضافه بار مدار
متداول ترین دلیل قطع کننده مدار قطع شده ، اضافه بار مدار است. به طور معمول این بدان معنی است که موارد زیادی در حال کار یا اتصال به یک پریز مدار الکتریکی هستند. اگر دستگاه های زیادی در یک مکان تغذیه شوند ، تک مدار بیش از حد بارگیری می شود و با "قطع کردن" یا خاموش شدن ، بار را کاهش می دهد. قطع کننده های مدار برای محافظت از فشار بیش از حد از مدارها ، سفر می کنند. مکانیسم قطع کننده مدار برای محافظت از سیستم الکتریکی در خانه شما طراحی شده است.

چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از "اضافه بار مدار" در خانه خود انجام دهید.

تجهیزات زیادی را به یک خروجی وصل نکنید. تلویزیون ، سیستم سرگرمی خانگی و دو لامپ در یک خروجی احتمالاً دستگاه های زیادی هستند که نمی توانند از عهده یک مدار برآیند.
اطمینان حاصل کنید که هیچ اتصالی شل در خروجی های شما وجود ندارد. اگر مشکوک به مشکلی هستید ، از برق بازدید کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.