نحوه تعویض ترموکوپل کوره یا حسگر شعله الکترونیکی

۸۱۰ بازديد
کاری که ترموکوپل ها و سنسورهای شعله انجام می دهند
در اکثر کوره های گازی از سنسور شعله یا ترموکوپل استفاده می شود (که اغلب به آن "کوپلر حرارتی" گفته می شود). هر دو دستگاه ایمنی هستند که وجود شعله را حس می کنند و جریان گاز را به دستگاه کنترل می کنند. در صورت عدم وجود شعله ، سنسور جریان گاز را از دریچه گاز متوقف کرده و یا از آن جلوگیری می کند ، بنابراین از وضعیت خطرناک جریان گاز در دستگاه در صورت عدم وجود شعله برای سوختن آن جلوگیری می کند. سنسورهای شعله و ترموکوپل قطعات ساده ای هستند که با گذشت زمان فرسوده شده و خراب می شوند و جایگزینی اکثر آنها آسان است.

تفاوت بین ترموکوپل و حسگر شعله
به طور معمول تنظیم شعله شمعک ترموکوپل در کوره گاز با خلبان ایستاده استفاده می شود که با شعله کوچک و مداوم سوزش قابل تشخیص است. نوک ترموکوپل در شعله قرار گرفته و دائما نوک آن را گرم نگه می دارد. در صورت خاموش شدن شعله خلبان ، نوک آن سرد شده و ترموکوپل به طور خودکار شیر گاز کوره را خاموش می کند.

حسگرهای شعله در کوره هایی با احتراق الکترونیکی (به جای چراغ ایستاده خلبان) استفاده می شوند و ممکن است شامل یک پیلوت متناوب یا نوع اشتعال سطح گرم باشند. این واحدها دارای جرقه زن الکترونیکی هستند که گاز را برای مشعل ها روشن می کنند ، در حالی که سنسور شعله اطمینان می دهد که مشعل ها با موفقیت روشن شده اند. اگر مشکلی در اشتعال وجود داشته باشد و مشعل ها روشن نشوند ، سنسور شعله گاز را به مشعل ها خاموش می کند.

خرید ترموکوپل جایگزین یا حسگر شعله
یک ترموکوپل یا سنسور شعله جایگزین خریداری کنید که با مدل کوره خاص شما سازگار باشد. هانی ول ، وایت راجرز و سایر تولید کنندگان ترموکوپل های جایگزین جهانی را تولید می کنند ، معمولاً دارای درجه بندی 30 میلی ولت (میلی ولت) برای کوره های خلبان ایستاده. طولی که روی بسته بندی مشاهده می کنید ، مانند 24 یا 30 اینچ ، طول سرب ترموکوپل است که سیم فلزی انعطاف پذیر بین انتهای اتصالات است که به دریچه گاز متصل می شود و نوک ترموکوپل که در شعله خلبان قرار می گیرد داخل کوره

سنسورهای شعله الکترونیکی بسیار کمتر جهانی هستند و شما باید قسمت دقیق مدل کوره خود را پیدا کنید. از طریق فروشندگان قطعات لوازم خانگی بصورت آنلاین خرید کنید و قیمت آنها را با توزیع کنندگان محلی مقایسه کنید. اگر به یک قطعه عجله دارید ، یک فروشنده محلی پیدا کنید که این قطعه را در انبار داشته باشد.

جایگزینی ترموکوپل
در اینجا مراحل اساسی برای جایگزینی ترموکوپل کوره آورده شده است. همیشه دستورالعمل های سازنده خاص مدل خود را دنبال کنید:

گاز و برق را در کوره خاموش کنید.
درپوش دسترسی کوره را بردارید.
اگر کوره در حال کار است ، 30 دقیقه صبر کنید تا ترموکوپل کاملاً خنک شود.
با استفاده از آچار باز ، مهره ای را که قسمت انتهایی ترموکوپل را درون شیر کنترل گاز نگه می دارد ، باز کنید.
محلی را که ترموکوپل به براکت مونتاژ مشعل خلبان ایستاده بسته شود ، قرار دهید. باید یک مهره در پایین براکت وجود داشته باشد - یا دو مهره ، یکی در زیر و دیگری در بالای براکت. مهره (ها) را شل کرده و ترموکوپل را بردارید.
سر ترموکوپل جدید را صاف کرده و آن را به شکل ترموکوپل قدیمی درآورید. این لازم نیست دقیق باشد. این فقط کمک می کند تا با یک شکل مشابه شروع شود.
ترموکوپل جدید را به براکت مونتاژ مشعل خلبان وصل کنید ، مهره (مهره ها) را محکم سفت کنید. مراقب باشید بیش از حد سفت نشوید.
اتصالات انتهایی را در شیر کنترل گاز قرار دهید و آن را با دست محکم کنید. سپس ، از آچار انتهای باز استفاده کنید تا حدود 1/4 دور بیشتر محکم شود. دوباره ، بیش از حد سفت نکنید.
گاز و برق را به کوره روشن کنید.
چراغ خلبان را روشن کنید و مطمئن شوید که حدود 1/2 اینچ ترموکوپل در شعله خلبان قرار دارد.
درپوش دسترسی کوره را تعویض کنید.
جایگزینی حسگر شعله الکترونیکی
در اینجا مراحل اساسی برای جایگزینی حسگر شعله ذکر شده است. همیشه دستورالعمل های سازنده خاص مدل خود را دنبال کنید:

گاز و برق را در کوره خاموش کنید.
درپوش دسترسی کوره را بردارید.
اگر کوره در حال کار است ، 30 دقیقه صبر کنید تا حسگر شعله کاملا خنک شود.
تأیید کنید که سنسور شعله قابل جابجایی است. در این صورت ، باید آن را با یک یا چند پیچ ​​به مجموعه مشعل محکم کنید. اگر سنسور یکپارچه در سیستم اشتعال گاز است ، با یک تکنسین حرفه ای کوره تماس بگیرید.
سیم برق را به سمت سنسور جدا کنید. انتهای دیگر لیدها را در جعبه کنترل جدا کنید.
با شل کردن پیچ (پیچ) های اتصال با درایو مهره یا آچار ، حسگر شعله را بردارید.
سنسور شعله جدید را در همان موقعیت قبلی نصب کنید و آن را با پیچ (پیچ ها) محکم کنید.
مانند قبل ، برقهای برق را به سنسور و جعبه کنترل وصل کنید.
درپوش دسترسی کوره را تعویض کنید.

مطالب کاربردی مرتبط با ترموکوپل بخاری را در مجله خدمت از ما مطالعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.