شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

بدون آب گرم - بخاری گازی

۷۸۹ بازديد
اگر آبگرمکن گازی گرم نمی شود ، معمولاً یک مشکل معمول خاموش شدن چراغ خلبان است. علت این امر ممکن است دریچه گاز ، منبع تغذیه گاز یا به احتمال زیاد ترموکوپل واقع در کنار چراغ خلبان باشد.

فیلم آموزش زیر برای افراد سرویس دهنده آبگرمکن برای عیب یابی آبگرمکن گازی بسیار عالی است. اگر می خواهید بدون داشتن آب گرم کنار بیایید ، به جلو به علامت 11:15 در ویدیو بروید.

فیلم عیب یابی آبگرمکن گازی


روش کار:

ابتدا به داخل پنجره بازرسی در پایین مخزن آبگرمکن نگاه کنید تا یک شعله کوچک ایجاد کند: چراغ خلبان. در بعضی موارد ، این ممکن است مانند یک چراغ LED کوچک باشد. در حقیقت ، ممکن است آنقدر کوچک باشد که برای دیدن آن لازم باشد چراغ های اتاق را کم کنید.

اگر چراغ خلبان خاموش است ، دستورالعمل های نصب شده روی آبگرمکن یا جزئیات زیر را برای روشن کردن چراغ خلبان دنبال کنید.

در فیلم زیر می بینید که بیشترین علت گرم نکردن پکیج خاموش شدن چراغ خلبان است. این امر می تواند در صورت قطع جریان گاز ، خاموش شدن دریچه گاز ، یا وزش باد نور خلبان از بین برود.

این ویدئو شما را در روند روشن کردن مجدد یک چراغ آزمایشی آبگرمکن معمولی راهنمایی می کند. خوبی این ویدیو این است که فرد سرویس دهنده در حال کار بر روی یک آبگرمکن واقعی است نه مدل جداشده مانند آنچه در ویدیوی بالا است. برای اطلاعات بیشتر در این باره ، ادامه مطلب را بخوانید.




چگونه می توان چراغ خلبان آبگرمکن گازی را دوباره روشن کرد
برای روشن کردن چراغ خلبان بخاری آب مانند آنچه در فیلم فوق نشان داده شده است:

کلید خلبان را پایین نگه داشته و مرتباً روی دکمه جرقه زن کلیک کنید. وقتی بر روی جرقه زن کلیک می کنید ، یک جرقه کوچک باید خلبان را روشن کند.
هنگامی که خلبان روشن شد ، نگه داشتن کلید خلبان را به مدت یک دقیقه ادامه دهید. در طول این دقیقه ، شعله خلبان ترموکوپل یا ترموپیل را گرم می کند. این دستگاه در صورت گرم شدن ، مقدار کمی برق مورد نیاز برای کارکرد شیر گاز بخاری آب را تأمین می کند.
بعد از یک دقیقه ، کلید خلبان را به آرامی رها کنید و مطمئن شوید چراغ خلبان روشن است. اگر روشن نماند ، مراحل را تکرار کنید.
اگر چراغ خلبان آبگرمکن روشن نمی شود
اگر هنگام کلیک روی جرقه زن شعله خلبان روشن نمی شود ، بررسی کنید که جرقه کوچکی توسط خلبان در حال رخ دادن است. در صورت لزوم چراغ های اتاق را کم کنید. اگر جرقه ای باشد ، گاز به خلبان نمی رسد. علت ممکن است:

• هوا در خط بنزین. اگر آبگرمکن تازه نصب شده باشد ، خط گاز احتمالاً پر از هوا است. با پایین نگه داشتن دکمه خلبان باید این هوا را از خط پاک کنید.

• ممکن است شیر ​​گاز روی لوله تأمین گاز خاموش باشد. مطمئن باشید باز است. دسته شیر باید به موازات لوله باشد.

• ترموکوپل ممکن است معیوب باشد. در ادامه نحوه تعویض ترموکوپل آبگرمکن را مشاهده کنید. اگر ابزار یا مهارت لازم برای حل این مشکل را ندارید ، با یک تعمیر کننده بخاری آب تماس بگیرید.

• فشار کم گاز یا سوپاپ کنترل گاز که ناقص عمل می کند نیز می تواند باعث خاموش شدن مکرر چراغ خلبان شود. اگر مشکوک به این مسئله هستید ، با شرکت گاز خود یا یک تعمیرکار بخاری آب تماس بگیرید.

اگر شعله خلبان ادامه می یابد
اگر شعله خلبان روشن شود اما مدام خاموش شود ، دهانه آن می تواند کثیف و مسدود شود ، و شعله را کوچک و پایدار نمی کند. بررسی کنید که مسدود و آلودگی مشخصی در آن وجود ندارد.

اگر چراغ خلبان بعد از روشن شدن خاموش شد ، روی کلید تنظیم مجدد حد بالا (که بعضی اوقات سوئیچ درب نامیده می شود) کلیک کنید ، که در پایین درب مخزن آب قرار دارد ، قرار دارد. لطفاً به فیلم آموزش سرویس گرمایشی مراجعه کرده و تا قسمت 18:30 در آن پیش بروید تا جزئیات نحوه تنظیم مجدد این سوئیچ را مشاهده کنید. فقط دکمه این سوییچ را فشار دهید و یک کلیک گوش دهید.

سپس دوباره خلبان را دوباره روشن کنید.

اگر هنوز روشن نماند ، تقریباً همیشه مشکل یک ترموکوپل معیوب است. این یک قسمت ارزان قیمت است - حدود 20 دلار. نصب حرفه ای ، که به شما توصیه می کنیم مگر اینکه خودتان یک فرد باتجربه باشید ، باید 150 دلار هزینه داشته باشد ، بخشی از آن شامل این هزینه می شود. دستورالعمل های جایگزینی آن در ویدئوی زیر وجود دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.