7 علامت داستانی از کار نکردن بخاری آب

۷۹۰ بازديد
مطمئناً ، من می توانم در ماه های گرم تابستان از دوش ولرم شانه خالی کنم. در واقع ، گاهی اوقات حتی می خواهم در یک روز عرق کرده در آب سرد غوطه ور شوم. اما وقتی زمستان می چرخد ​​و وقت آن است که کت ها را بیرون بیاورید ، گرما را کم کنید ، شکلات داغ را بنوشید و زیر پتوها را بکشید ، قهرمان روز معمولاً آبگرمکن است. وقتی لایه های دنج و نوشیدنی های گرم نتوانند من را گرم کنند ، دوش یا حمام شیرین بهترین درمان است.

شناخت علائم هشدار دهنده زودهنگام مبنی بر اینکه این سیستم حیاتی در حال خراب شدن است ، مهارت مهمی به عنوان صاحب خانه است ، با توجه به اینکه هرچه زودتر مسائل را گیر بیاورید ، احتمال اینکه در سرما کنار گذاشته شوید کم است. بعلاوه ، حفظ کارهای روزانه آبگرمکن در اطراف خانه شما می تواند از تعمیر و جایگزینی پرهزینه جلوگیری کند.

آبگرمکن کار نمی کند؟ جای نگرانی نیست - در اینجا هفت مشکل رایج آبگرمکن همراه با نکاتی در مورد نحوه پاسخگویی در مواردی که متوجه یکی از این علائم مشکل شوید و هواگیری آبگرمکن دیواری بوتان آورده شده است.

1. آب گرم کافی ندارید

آیا به سختی آب گرم کافی برای یک بار دوش در روز دارید؟ ظرف ها را بشویید و بدانید که اگر می خواهید بعد از آن حمام خوش طعم بخورید ، محکوم شده اید؟ من آنجا بوده ام: وقتی در آپارتمانی با آبگرمکن ناکافی برای سرویس دهی به همه واحدها زندگی می کردم ، آنقدر ناامید از حمام گرم شده بودم که آب را در کتری خود جوشانده و سپس آن را به آب ولرم وان اضافه کردم .

سناریوهایی مانند این به این معنی است که آبگرمکن شما به اندازه کافی آب گرم تولید نمی کند - و شما نباید از آب جوش کتری روی اجاق گاز خود استفاده کنید - زیرا این امر می تواند خطرناک باشد.

حرکت شما: راه حل آسان تنظیم شماره گیری دما روی بخاری آب شما به میزان بالاتر ، حدود 30 دقیقه انتظار و سپس بررسی دمای آب در یک شیر آب ، همانطور که HomeTips پیشنهاد داده است. قطع کننده مدار را بررسی کنید تا مطمئن شوید کلید مربوطه هنوز در وضعیت "روشن" است ، زیرا ممکن است قطع شده و باعث گیر افتادن ترموستات در تنظیم دیگری شود. اگر بخاری برقی دارید که مدام مدار را قطع می کند ، می خواهید در اسرع وقت با یک متخصص تماس بگیرید. این بدان معناست که واحد انرژی بیشتر از میزان مورد نیاز خود را می کشد ، احتمالاً به دلیل مشکلات سیم کشی یا اتصالات برق معیوب است.

اگر این مسئله چیزی را تغییر نداد ، سعی کنید مخزن آب را تخلیه کنید تا رسوب از بین برود و کارایی واحد افزایش یابد. این مسئله همچنین ممکن است یک م faلفه معیوب باشد ، مانند شیر تخلیه فشار دما ، عنصر گرم کننده یا لوله فرو برد. بسته به سطح تجربه لوله کشی DIY ، ممکن است برای تعیین محل مشکل و جایگزینی قسمت مناسب ، برنامه ریزی یک بازرسی حرفه ای را در نظر بگیرید.

نکته مهم: اگر همیشه به نظر می رسد که شما هرگز به اندازه کافی آب گرم ندارید به دلیل اینکه کمبود آب در آن اتفاق افتاده است ، ممکن است بخاری شما برای نیازهای شما بسیار کوچک باشد. در این حالت ، ممکن است بخواهید یک واحد جدید را با مخزن بزرگتر خریداری کنید یا در یک مدل بدون مخزن و بر اساس تقاضا سرمایه گذاری کنید.
2. شما دارای مسائل مختلف دمای آب هستید

یک ثانیه آب خیلی گرم است ، ثانیه دیگر خیلی سرد است و گاهی اوقات درست است. نادیده گرفتن نوسانات درجه حرارت آب کار آسانی است ، اما می تواند مشکل بزرگتری را در مورد آبگرمکن شما نشان دهد که با گذشت زمان فقط بدتر خواهد شد.

حرکت شما: اطمینان حاصل کنید که ترموستات آبگرمکن شما روی دمای مورد نظر شما تنظیم شده باشد. به عنوان مثال ، اگر آب در اثر لمس بیش از حد گرم است ، ترموستات را به حالت خنک کننده پایین بیاورید. مشاوره هوشمند از HomeTips: قبل از تنظیم تنظیمات کنونی را با نوار یا نشانگر علامت گذاری کنید. به این ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا ترموستات به تنهایی تغییر می کند یا خیر.

سیرز خاطرنشان کرد: اگر حتی در زمان تنظیم ترموستات در دمای مناسب ، آب همچنان دائماً گرم یا سرد باشد ، ممکن است لازم باشد ترموستات یا عنصر گرمایشی را تعویض کنید. صنوبر سناریوهای نمونه ای مانند دوش های مداوم ولرم را نشان می دهد که یک عنصر گرمایشی بالایی معیوب وجود دارد. اگر آب گرم دوش شما به سرعت تمام شود ، احتمالاً در مورد عنصر پایین مشکل وجود دارد. هنگامی که اجزای داخلی مانند این عناصر گرمایشی مسئله هستند ، برای تعمیر یا جایگزینی عنصر معیوب از یک تکنسین کمک بگیرید.

یکی دیگر از موارد مهم در مورد اندازه واحد: صنوبر یادآوری کرد که به عنوان مثال یک بخاری 40 گالنی برای تقاضای تقریبی 30 گالن اندازه دارد. می توانید استفاده آب خود را برای تأمین ظرفیت واحد گسترش دهید یا برای جلوگیری از نوسانات دما ، بخواهید یک بخاری بزرگتر را ارتقا دهید. در حالی که ظرفیت 30 گالن برای یک نفر خوب است ، دو نفر احتمالاً به 40 گالن نیاز دارند. لوو توصیه کرده است برای خانواده های سه نفره مدلی با ظرفیت حداقل 50 گالن انتخاب کند و از آنجا برای خانه های چهار نفره یا بیشتر بالا برود.

3. شما یک آبگرمکن نشت می کنید

اگر مشاهده کردید که آب از واحد می چکد یا در اطراف ته مخزن جمع می شود ، باید سریعاً اقدام کنید. آبگرمکن نشتی معمولاً نشان دهنده یک خرابی جدی داخلی است.

حرکت شما: ایمنی هنگام عیب یابی این نوع مشکلات بخاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قبل از هر کاری برای حل مشکل ، راهنماهای SF Gate Home توصیه کردند برق را قطع کنید یا بنزین را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. از آنجا می توانید آبگرمکن را بررسی کنید تا منبع نشت را تعیین کنید.
با بررسی ورودی ها ، پیچ ها ، اتصالات و لوله های موجود در واحد ، اطمینان حاصل کنید که شل نشده اند. اگر این کار را کرد ، آنها را به جای خود محکم کنید. بعد ، پایین واحد را از نظر نشت زیاد بررسی کنید. دیدن مقداری میعانات روی بخاری آب طبیعی است ، زیرا شیر تسکین دهنده فشار دما ممکن است فشار اضافی یا جمع شده از واحد را آزاد کند. با این حال ، یک نشت قابل توجه به معنای بی فایده است ، و شما باید برای تعمیر کمک با یک تکنسین تماس بگیرید. اگر مخزن نشت می کند ، به احتمال زیاد تکنسین توصیه می کند که بخاری آب را کاملا تعویض کنید.

4- کاهش جریان آب را مشاهده می کنید

تغییر در میزان جریان یا فشار آب ممکن است نشانگر تجمع مقیاس یا رسوب در آبگرمکن یا لوله کشی باشد که واحد را به مکان های مختلف داخل خانه شما متصل می کند. این قطعاً علامت هشدار دهنده ای نیست که بعداً نادیده گرفته و اداره کنید ، زیرا تجمع بدتر می شود و در اواسط زمستان شما را بدون آب گرم مورد نیاز رها می کند.

حرکت شما: اگر آبگرمکن بدون مخزن ندارید ، می توانید با انجام این مراحل مخزن را تخلیه کرده و رسوب را بیرون بریزید. شما همچنین می خواهید لوله های خود را بررسی کرده و هرگونه مشکل تخلیه را که ممکن است بر فشار جریان آب تأثیر بگذارد ، برطرف کنید. با این حال ، می توانید با یک متخصص وقت ملاقات بگذارید تا آبگرمکن خود را رسوب زدایی کرده و لوله های ورودی و خروجی را تمیز کنید تا مشکل حل شود.

5. شما برخی از صداهای نگران کننده را می شنوید

همیشه گوش خود را برای صداهای غیرمعمول از مخزن آب خود مانند ترک های بلند ، صدای بلند ، غر زدن ، موهای زائد ، غرغر کردن یا جوشیدن ، بیرون نگه دارید. اگر واحد شما هر یک از این صداها را ایجاد می کند ، سعی دارد به شما بگوید که مشکلی است. DoItYourself.com خاطرنشان کرد که سر و صداهای حاصل از مخزن آبگرمکن معمولاً از طریق رسوب و مقیاس سوزاننده یا بدتر شدن عنصر گرمایی تولید می شود. صداهای جوش بسیار نگران کننده هستند ، زیرا به طور کلی نشانگر گرمازدگی شدید یا تجمع فشار هستند.

حرکت شما: مانند سایر مشکلات رایج آبگرمکن ، اولین خط دفاعی شما تخلیه مخزن برای از بین بردن باقیمانده است. اگر صداها حتی پس از از بین بردن تجمع سوختگی ادامه یابد ، احتمالاً باید عناصر گرمایشی را تعویض کنید. با این حال ، اگر صداهای جوشان ذکر شده در بالا را می شنوید ، هیچ وقت را در تلاش برای حل مشکل خودتان تلف نکنید. در عوض ، برای کمک فوری با یک متخصص تماس بگیرید.

6. آب بدبو یا بی رنگ دارید
بوهای آب عجیب و غریب ، مانند بوی هایی که یادآور تخمهای فاسد هستند ، یا تغییر رنگ ، از جمله رنگهای زنگ زده و گل آلود ، ممکن است نشانه وجود باکتری یا زنگ زدگی در داخل مخزن آبگرمکن باشد. علاوه بر این ، ممکن است میله آند مخزن ، که باکتری ها را از بین می برد و زنگ زدگی آب را از بین می برد ، شکسته شود.

حرکت شما: اولین قدم این است که تعیین کنید آیا بوی بد و تغییر رنگ در اثر مشکل در منبع منبع یا خود بخاری ایجاد شده است. برای انجام این کار ، هر دو آب سرد و گرم را در یک شیر آب آزمایش کنید. نتایج خود را با اطلاعات تخصصی HomeTips بررسی کنید:

بو و تغییر رنگ در آب سرد و گرم وجود دارد: مشکل منبع آب.

فقط آب سرد: مشکل منبع آب.

فقط آب گرم: مسئله بخاری آب.

اگر مشکل دست منبع آب دارید ، راه حل نصب فیلترهای آب و نرم کننده ها برای حذف آهن ، مس و سایر مواد معدنی از آب قبل از ورود به شیر آب است. با این وجود ابتدا بوی آب گرم و تغییر رنگ آن نیاز به شستشوی مخزن آب شما دارد. Sears پیشنهاد تخلیه مخزن ، پر کردن آن با 32 اونس سفید کننده و سپس دوباره شستشو برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو و از بین بردن زنگ زدگی است. متناوباً ، می توانید دما را برای مدت یک ساعت یا 160 درجه بالا ببرید.



پس از تخلیه مخزن ، چند دقیقه آب داغ را راه اندازی کنید تا مشخص شود بوی و رنگ غیرمعمول از بین رفته است. در غیر این صورت ، باید میله آند را تعویض کنید. این امر به مهارت و دانش کافی در لوله کشی نیاز دارد ، بنابراین بسیاری از صاحبان خانه برای تکمیل پروژه جایگزینی به کمک متخصص احتیاج دارند.



اگر آبگرمکن گازی دارید ، HomeTips همچنین خاطر نشان کرد که با خاموش شدن چراغ خلبان ممکن است بوی سیر مانند از آب شما مشاهده شود. برای عیب یابی ، قبل از روشن کردن مجدد خلبان ، کنترل سوپاپ گاز را خاموش کرده و منتظر بمانید تا بوی گاز از بین برود. اگر بوی گاز باقی مانده است ، با متخصصان تماس بگیرید تا کمک کنند.



7. آبگرمکن شما در انتهای قدیمی طیف قرار دارد


آبگرمکن های مدرن نسبت به واحدهایی که فقط پنج سال پیش تولید شده اند دوام و اطمینان بیشتری دارند. اگر اخیراً آبگرمکن جدیدی خریداری کرده اید ، حداقل 10 سال کار بی صدا ، کارآمد و عمدتا بدون تعمیر و نگهداری را انتظار دارید. از طرف دیگر ، ماشین های قدیمی می توانند وقتی به پایان زندگی خود نزدیک می شوند ، صدای ولرم و ناامید کننده ای تولید کنند.



حرکت شما: اگر واحد شما دو رقمی است - و به خصوص اگر هر یک از علائم هشدار دهنده فوق را نشان دهد - ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که بخاری آب را با یک مدل جدید جایگزین کنید. دوش شما نه تنها راحت تر خواهد بود ، بلکه صورتحساب ماهانه شما نیز کاهش می یابد. طبق HouseLogic ، مدل های جدید می توانند تا 20٪ کارآمدتر از مدل های قدیمی و معمولی باشند و در طول عمر بخاری آب تا 700 دلار در هزینه شما صرفه جویی می کنند. و هنگامی که زمان خرید یک بخاری آب گرم جدید فرا رسیده است ، می توانید انواع مختلف خود را انتخاب کنید ، از جمله مخزن ، مخزن بدون مخزن ، پمپ حرارتی هیبریدی و مدل های خورشیدی.

مشاهده مطالب کاربردی در مجله خدمت از ما

اجتناب از مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری منظم


بازرسی های منظم و حرفه ای و نگهداری بخاری آب گرم می تواند کمک زیادی به حفظ عملکرد و کارایی بخاری آب گرم شما کند. به عنوان مثال ، با بیرون آمدن مخزن خود هر چند ماه یکبار ، می توانید از رسوب و رسوبات که اغلب علت مشکلات آب گرم است ، جلوگیری کنید. همچنین می خواهید اجزای مهم مانند شیر تخلیه فشار و میله محل سکونت را به طور منظم بررسی کنید تا از عملکرد صحیح آنها مطمئن شوید. عایق بندی واحد و لوله های آب گرم نیز می تواند با جلوگیری از اتلاف انرژی و کار زیاد ، کارایی را افزایش دهد.



به یاد داشته باشید که هنگام تعمیر و نگهداری آبگرمکن خود از دستکش و عینک محافظت کنید. البته باید قبل از انجام هر کاری برق مدار بخاری را نیز خاموش کنید.



چه قرار ملاقات با یک متخصص مجاز داشته باشید و چه کارهای مربوط به تعمیر و نگهداری را به تنهایی انجام دهید ، حتماً قبل از شروع زمستان خیلی خوب واحد خود را بررسی کنید. برنامه ریزی بازرسی و تعمیرات حرفه ای در ماه های سرد معمولاً دشوارتر است و هزینه های آن ممکن است باشد بالاتر باشد



همیشه آماده بودن برای مسائل مربوط به بخاری آب همیشه یک استراتژی خوب است. ببینید برنامه های ارائه شده از طریق گارانتی TotalHome توسط HomeServe چگونه می توانند در هزینه های تعمیرات لوازم خانگی و سیستم خانگی کمک کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.