چگونه گرمایش مرکزی به بدن کمک می کند تا راحت بماند

۷۸۴ بازديد
هنگامی که ما به اطراف حرکت می کنیم یا ورزش می کنیم ، بدن ما گرما تولید می کند تا از فعالیت های ما همگام باشد. به آن فکر کنید مانند زمانی که اتومبیل را روشن می کنید. هنگامی که کلیدها را در جرقه زنی می چرخانید ، موتور به حالت زندگی در می آید که به راننده اجازه می دهد وسیله نقلیه را به اطراف حرکت دهد. با حرکت دنده ها ، دستگاه شروع به گرم شدن می کند.



مسلماً اگر بخاطر عدم تعمیر و نگهداری ضعیف ، موتور اتومبیل اتصال کوتاه پیدا کند ، گرم می شود. در اینجا گرمای بیش از حد نیز می تواند باعث از بین رفتن آن شود.



همرفت


با نگاهی به اصول علمی گرما ، هوای گرم بالا می رود و هوای خنک جایگزین آن می شود. همرفت زمانی است که انرژی گرما از طریق مایع یا گاز منتقل شود. به عنوان مثال ، وقتی جلوی فن می نشینید ، حرکت پره های فن با سرعت بیشتری هوا را به اطراف منتقل می کند و بدن شما را بین 10 تا 15 درصد خنک می کند.



به همین ترتیب ، هنگامی که بدن شما شروع به تعریق می کند و هوای سرد با پوست شما تماس مستقیم می گیرد ، با تبخیر عرق شما خشک می شود. به همین دلیل است که در مناطق مرطوب تر ، احتمال چسبندگی وجود دارد زیرا هوا دارای رطوبت بیشتری است.



تابش - تشعشع


وقتی زیر آفتاب می مانیم یا نزدیک شومینه می ایستیم ، به دلیل وجود امواج الکترومغناطیسی احساس گرما می کنیم. به روشی مشابه ، بدن ما به طور طبیعی گرما ساطع می کند تا به ما در خنک شدن کمک کند. اما مسلماً ، گرمای ما به اندازه انرژی خورشید درخشان نیست.



بدن ما در خلا exist وجود ندارد. ما بیرون می رویم و با چیزهای مختلف و آب و هوای مختلف در سطوح مختلف سلامتی و گرما ارتباط برقرار می کنیم. اگر مراقب نباشیم ، ممکن است دچار سرماخوردگی یا هیپوترمی شویم. بسته به جایی که ممکن است در داخل خانه خود باشید ، خوب است که در نظر بگیرید که چگونه دمای تابشی و دمای هوا فضای شما بر از دست دادن گرمای بدن شما تأثیر می گذارد.



دمای هوا در مقابل دمای تابشی
تفاوت بین دمای هوا و دمای تابشی

اگر قصد نصب موتورخانه در تهران را دارید ، این دو عامل بیشترین تأثیر را در راحتی شما دارند.



در حالی که دمای هوا به سادگی اندازه گیری میزان گرم یا سرد بودن هوا است ، دمای تابشی برای گرمایش حرارتی ضروری است. از آنجا که انرژی نه ایجاد می شود و نه از بین می رود ، گرمای دفع شده شما فقط به اجسام اطراف شما منتقل می شود. وقتی در یک اتاق بسته هستیم ، دیوارها و کف گرمای ما را جذب می کنند. در یک فضای باز ، این گرما به باد منتقل می شود.



اندازه گیری میانگین دمای تابشی (MRT) وقتی بازی می کند که اتاق شما به اندازه دلخواه شما سرد و گرم نباشد. برخی از شرکت ها برای تعیین MRT اتاق خود از نرم افزار برای اندازه گیری دمای تمام اشیا اطراف شما استفاده می کنند. دانستن این موضوع به شما ایده بهتری می دهد که در نهایت چقدر گرم یا سرد هستید و سیستم گرمایشی شما چه تاثیری روی دمای هوا دارد.



دمای استاندارد اتاق


در حالی که افراد ممکن است برای احساس راحتی در یک اتاق به چیزهای مختلفی نیاز داشته باشند ، استاندارد دمای اتاق راحت توسط یک فرانسوی به نام Missenard در سال 1935 ساخته شد. درجه سانتیگراد یا 66.2 درجه فارنهایت تا 73.4 درجه فارنهایت. از آن زمان ، بیشتر م mostسسات گرمایشی / عایق بندی در اروپا آن را دمای حاصل از خشک می نامند و از آن به عنوان معیار راحتی استفاده می کنند.
اما مسلماً درجه حرارت ایده آل اتاق شما هنوز براساس ترجیحات شخصی ، فصول ، مساحت خانه یا فعالیت های معمول شما است.



اگر پیرتر یا مستعد سرما هستید ، می توانید دمای خود را روی 20 درجه سانتیگراد تا 24.44 درجه سانتیگراد یا 68 درجه فارنهایت تا 76 درجه فارنهایت تنظیم کنید. با توجه به کاهش فصلی دما در زمستان ، شما به یک خانه گرمتر نیاز دارید تا سیستم ایمنی بدن خود را سالم نگه دارد. برعکس ، وقتی تابستان است ، ممکن است خانه شما خنک تر باشد.



همانطور که قبلا ذکر شد ، هوای گرم به سمت بالا حرکت می کند. بنابراین ، برای اینکه طبقات بالایی شما بیش از حد گرم نباشد ، بهتر است درجه حرارت را چند درجه پایین نگه دارید - به خصوص اگر بیشتر وقت خود را در آنجا می گذرانید. سرانجام ، اگر به طور اتفاقی زیرزمین دارید ، از آنجا که نزدیک ترین اتاق به زمین (یا حتی زیر آن) است ، خوب است در نظر بگیرید که دما باید در آنجا بالاترین باشد.



چگونه گرم بمانیم


سیستم های گرمایش مرکزی


سیستم گرمایش مرکزی نشان می دهد که قطعات سیستم همه در یک مکان قرار دارند و برای کنترل دمای کل خانه استفاده می شود. هنگام تهیه سیستم گرمایشی برای خانه خود ، باید در نظر بگیرید که خانه شما چقدر بزرگ است ، می خواهید چه مقدار گرما تولید کنید و چه مقدار مایل به سرمایه گذاری هستید.



برای شروع ، انواع مختلف سیستم های آب گرم در اینجا آمده است:

انواع مختلف سیستم های آب گرم

1. دیگهای بخار برقی



به طور معمول ، کوچکتر از یک دیگ بخار گاز ، این نوع دیگهای بخار از برق برای گرم کردن آب رادیاتور و آب آشپزخانه و حمام خود استفاده می کنند. اینها معمولاً با بخاری های ذخیره سازی جفت می شوند.



2. دیگهای بخار گاز



همانطور که از نام آن پیداست ، اینها سیستم هایی هستند که از گاز برای گرم کردن آب استفاده می کنند. این اندازه ها که بیشتر از اندازه بزرگتر هستند ، از محبوبیت بیشتری در میان خانوارهای ایالات متحده برخوردار هستند.



هنگامی که در مورد سیستم آب گرم خود تصمیم گرفتید ، وقت آن است که انواع مختلف سیستم های گرمایش مرکزی را در نظر بگیرید:



3. سیستم های مرطوب


این متداول ترین نوع سیستم است که از دیگ بخار یا مبدل حرارتی و رادیاتور استفاده می کند. با سوختن دیگ بخار ، آبی که بعداً از طریق لوله هایی که در امتداد کف و داخل دیواره های شما قرار دارند تغذیه می شود تا در رادیاتور شما گرم شود.



سیستم مرطوب در خانوارهای انگلستان معروف است ، جایی که آنها یا دیگهای بخار معمولی یا انواع ترکیبی تهیه می کنند.



4. سیستم های هوای گرم


این سیستم گرمایشی به جای آب ، هوایی را گرم می کند که سپس از طریق مجاری یا منافذ واقع در اطراف خانه آزاد می شود. این امر معمولاً در محیط های تجاری یا اداری یافت می شود زیرا ممکن است هوای خنک را نیز در مکان های شلوغ گردش دهد.



5. سیستم های بخاری ذخیره سازی


این سیستم گرمایشی با صرفه جویی در مصرف انرژی بین سه مورد ، گرما را در طول شب ذخیره می کند. با استفاده از آجر به جای آب ، گرما به تدریج در طول روز آزاد می شود.



منابع گرمایش جایگزین


1. روغن گرمایش


به جای استفاده از سوخت برای تأمین کوره ها یا دیگهای بخار ، برخی از مناطق روستایی در ایالات متحده از روغن استفاده می کنند. نه تنها گرمای بیشتری نسبت به سایر منابع انرژی فراهم می کند ، بلکه می تواند با سایر سوخت های زیستی مخلوط شود تا به کاهش هزینه های کلی کمک کند.



2. پمپ های زمین گرمایی


اگر در مناطق سردتر زندگی می کنید که به جای دو فصل چهار فصل دارند ، استفاده از پمپ حرارتی زمین گرمایی نسبت به سایر گزینه ها کارآمدتر و مقرون به صرفه است.

این نوع سیستم گرمایشی از گرمای زیر زمین برای گرم کردن خانه در زمستان استفاده می کند. دمای زیر زمین معمولاً در کل سال بین 7 درجه سانتیگراد تا 21 درجه سانتیگراد (یا 45 درجه فارنهایت تا 75 درجه فارنهایت) است. برای مناطق سردتر ، این اغلب گرمتر از دمای بالای سطح زمین است.



3. گرمایش خورشیدی


از آنجا که انرژی خورشیدی به محبوب ترین منبع انرژی تبدیل می شود ، سیستم های گرمایشی خورشیدی نیز در بازار عرضه می شوند. گرمایش فعال خورشیدی معمولاً کمتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا برای گرم کردن آب یا هوا به انرژی گرمایی خورشید نیاز دارد. سپس این انرژی از طریق دمنده ذخیره یا به اتاق ها منتقل می شود.



گرمایش غیر فعال خورشیدی برای حفظ انرژی گرمایی خورشید به جاذب ها و توده های حرارتی متکی است. در خانه ها ، یک جاذب معمولاً پوشش کف است و جرم حرارتی سیمانی است که در زیر قرار دارد و می تواند گرما را حفظ کند. این به طور معمول برای تکمیل سیستم های گرمایشی موجود وجود دارد.
4. اجاق گازهای گلوله ای


تقریباً مانند نحوه استفاده از اجاق های چوبی برای گرم کردن اتاق ها قرن ها پیش ، اجاق های گلوله به دلیل داشتن گزینه تمیز و گرم برای سوخت جامد ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. اینها به گلوله هایی نیاز دارند که از چوب ، پوسته ذرت یا پوسته آجیل ساخته شده باشند. بعضی از اجاق ها دارای یک دمنده همرفت هستند که هوای گرم را از طریق مبدل های حرارتی اطراف خانه گردش می دهد.



5. گرمایش زیر کف


این نوع سیستم گرمایشی به جای آزاد سازی هوای گرم از طریق مجاری یا دریچه ها ، از دیگهای بخار برقی برای گرم کردن کف استفاده می کند. این برای کسانی که با آلرژی دست و پنجه نرم می کنند مفید است زیرا برای ورود به اتاق به هوا نیاز دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.