دلایل اینکه بخاری آب به اندازه کافی آب گرم تولید نمی کند

۷۸۱ بازديد
آبگرمکن شما یک وسیله اسب کار است که تقریباً دائماً کار می کند. نه تنها هر شیر آب در خانه شما به آبگرمکن بستگی دارد ، بلکه لوازم خانگی مانند لباسشویی لباسشویی و ماشین ظرفشویی نیز بستگی دارد. مانند هر وسیله سخت کشی ، آبگرمکن نیز تحت مشکلات مختلفی در زمینه نگهداری و مشکلات رایج قرار دارد ، اما یکی از رایج ترین شکایات این است که آب گرم کافی تولید نمی کند.

حقیقت خنده دار
اولین بخاری آب گرم گرم مسکونی در سال 1868 در انگلیس ساخته شد. آب گرم شده پس از آن به یک غرق یا وان می ریزد.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در هنگام تأمین آب گرم کن به اندازه کافی آب گرم به دنبال آنها نباشید ، همچنین پیشنهاداتی در مورد چگونگی رفع این مشکل وجود دارد.

تقاضا خیلی زیاد است
شاید مهمترین دلیل تأمین ناکافی آب گرم این باشد که وسایل و لوازم خانگی زیادی برای تهیه آب گرم کن آب گرم تهیه می کنند تا بتوانند با تقاضا مطابقت داشته باشند. اگر این مشکل تازه ظاهر شده باشد ، برخی از دلایل عدم تأمین آب گرم شما ممکن است شامل موارد زیر باشد که یکی از آن ها، علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان است.

به روزرسانی اخیر در وان بزرگتر یا وان آبگرم ، ممکن است نیاز به آب گرم بیشتری نسبت به وان قبلی داشته باشد. بخاری آب شما ممکن است در حد مورد نیاز نباشد.
یک سر دوش جدید که دارای جریان بالاتری است یا دارای چندین سر سمپاش است ممکن است خواستار آب گرم بیشتری باشد. دوش های لوکس "لوکس" ممکن است به میزان قابل توجهی بیشتر از دوش های ساده یک سر آب استفاده کنند.
یک پروژه بازسازی که به یک حمام جدید یا آشپزخانه بزرگتر اضافه می شود ، می تواند تقاضای بیشتری برای بخاری آب گرم داشته باشد.
اعضای اضافی خانوار می توانند تقاضای آب گرم را بیش از حد مجاز کنند. بعضی از خانواده ها دریافتند که دانشجویان دانشگاه که برای تابستان به خانه برمی گردند ناگهان باعث کمبود آب گرم می شوند.
وسایل جدید با ظرفیت بزرگ یا اضافی نیز می توانند تقاضای بیش از حد را به بخاری آب گرم وارد کنند. اگر به تازگی ماشین ظرفشویی را در یک میله اتاق خواب یا یک ماشین لباسشویی جدید با ظرفیت بزرگ اضافه کرده اید ، تعجب آور نیست اگر بخاری آب خود را بیش از حد اضافه کرد.
راه حل های یک مشکل تقاضا
آبگرمکن خود را با یک مدل با ظرفیت بیشتر جایگزین کنید. آبگرمکن ها در اندازه مخازن از 28 گالن تا 100 گالن در دسترس هستند. بیشتر کارشناسان یک مخزن 30 گالنی را حداقل برای یک یا دو نفر ، یک مخزن 40 گالنی را برای سه یا چهار نفر و یک مخزن 50 گالنی یا بزرگتر را برای پنج نفر یا بیشتر پیشنهاد می دهند. توجه داشته باشید که آبگرمکن های گازی سریعتر از آبگرمکن های برقی بازیابی می شوند.
آبگرمکن بدون مخزن نصب کنید. آبگرمکن های بدون مخزن آب مورد نیاز را گرم می کنند ، بنابراین در واقع هرگز آب داغ شما تمام نمی شود مگر اینکه همه وسایل همزمان آب گرم بکشند. آبگرمکن بدون مخزن در هر دو مدل کل خانه و همچنین بخاری های کوچک با کاربری قابل استفاده در زیر کابین ظرفشویی موجود است.
یک برنامه استفاده ایجاد کنید که تقاضای آب گرم را گسترش دهد. به عنوان مثال ، در خانواده های پرجمعیت ، اوقات شب خیره کننده دوش گرفتن و لباسشویی و ماشین ظرفشویی اواخر شب می تواند در دسترس بودن آب گرم را بهبود بخشد.
آب ورودی خیلی سرد است
مسئله
در مناطق دارای آب و هوای سرد ، منبع آب ورودی می تواند در زمستان بسیار بسیار سرد باشد ، این بدان معناست که آبگرمکن شما به مدت زمان بیشتری برای گرم کردن آب نیاز دارد. در نتیجه ، ممکن است احساس کنید که همان حجم آب گرم قبلی را دریافت نمی کنید.

راه حل
در ماه های زمستان تنظیم درجه حرارت ترموستات را روی آبگرمکن خود افزایش دهید. این امر تا حدی جبران می کند که آب سردتر در این زمان از سال به مخزن وارد می شود.

کاهش فشار آب ورودی
مسئله
این جریان آب سرد ورودی است که آب گرم را به سمت وسایل و لوازم خانگی سوق می دهد. اگر منبع تغذیه با کاهش فشار آب روبرو شود ، این فشار همچنین باعث می شود آب گرم از مخزن خارج شود و به نظر می رسد که آب گرم زیادی ندارید.

راه حل
رفع مشکلات فشار آب ممکن است دشوار باشد زیرا دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. در بعضی موارد ، ممکن است نیاز به جایگزینی لوله های قدیمی و خورده با لوله های جدید لوله کشی باشد. اگر خانه شما شیر تنظیم کننده فشار آب دارد ، ممکن است این دستگاه به تنظیم یا تعویض نیاز داشته باشد.

تنظیم ترموستات بخاری آب خیلی کم است
مسئله
به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و ایمنی در خانه ، بسیاری از افراد ترموستات را روی بخاری آب با نسبتاً کم 120 F تنظیم می کنند. به منظور تأمین آب گرم مورد نیاز خود. با این کار می توانید در زمان اوج استفاده ، بخاری آب را خالی کنید.

راه حل
ترموستات را بالاتر - در 140 F یا بالاتر تنظیم کنید. در این تنظیم ، داشتن آب گرم راحت در دوش یا شیر شامل مخلوط کردن جریان آب سرد و گرم است ، به این معنی که مصرف آب گرم مخزن بیشتر طول می کشد.

ترموستات معیوب
مسئله
اگر هنگام افزایش تنظیم در بخاری آب ، متوجه افزایش درجه حرارت آب نشوید ، ممکن است معیوب ترموستات باشد. این مورد در مورد آبگرمکن های برقی ، که دارای ترموستات به هر دو عنصر گرمایی بالا و پایین روی مخزن هستند ، بسیار رایج است.
راه حل
باید ترموستات معیوب را تعویض کنید.

عنصر گرمایشی برقی معیوب
مسئله
آبگرمکن های برقی دارای دو عنصر گرمایشی هستند که در مخزن نصب شده اند و فرسودگی آنها کاملاً معمول است. تشخیص یک عنصر گرمایشی نسبتاً آسان است. تأمین مداوم آب ولرم معمولاً به معنای معیوب بودن عنصر حرارت فوقانی است ، در حالی که تأمین آب گرم کاملاً کوتاه مدت به معنای نقص عنصر گرمایش پایین است.

راه حل
یک عنصر معیوب را آزمایش و جایگزین کنید. این یک پروژه DIY نسبتاً آسان است.

رسوب در مخزن
مسئله
در صورت جمع شدن زنگ زدگی ، خوردگی و رسوب در ته مخزن آبگرمکن ، مشعل یا عناصر گرمایشی آب را به همان میزان کارآمد گرم نخواهند کرد و حفظ منبع کافی از آب گرم را دشوار می کند.

راه حل
پیشگیری - به صورت شستشوی سالانه مخزن آبگرمکن برای از بین بردن رسوب و زنگ زدگی جمع شده در ته مخزن.

فاصله تا بخاری خیلی دور است
مسئله
در خانه هایی که حمام کاملاً از آبگرمکن فاصله دارد ، رسیدن آب داغ به شیر دوش و غرق شدن نه تنها می تواند مدتی طول بکشد ، بلکه تأمین آب گرم ممکن است خیلی زود تمام شود. دلیل این امر این است که مقدار قابل توجهی آب گرم برای گرم کردن لوله های طولانی مدت از آبگرمکن به شیر آب استفاده می شود.

راه حل ها
چندین راه حل برای بررسی وجود دارد:

یک گرمای اضافی آب برای استفاده در نزدیکی شیر آب نصب کنید. این لوازم در اصل آبگرمکن مخزن برقی کوچکی هستند که در کابینت غرور نصب شده اند.
برای گرم نگه داشتن آب در خطوط آب گرم ، یک پمپ چرخشی فوری آب گرم نصب کنید.
لوله های آب گرم را که از آبگرمکن به شیر آب دور می روند عایق بندی کنید. این باعث می شود که گرما در اثر تابش لوله ها از بین نرود.
لوله خرابی خراب
مسئله
بخاری های آب گرم به گونه ای طراحی شده اند که آب سرد از طریق یک لوله غوطه وری از مخزن ورودی آب سرد به پایین از داخل مخزن وارد مخزن می شود و آب سرد را به پایین می رساند. این اطمینان می دهد که گرمترین آب در بالای مخزن ، نزدیک لوله خروجی آب گرم است.
اگر لوله غوطه وری قطع یا شکسته شود ، ممکن است آب سرد در قسمت بالایی وارد مخزن شود ، جایی که بلافاصله آب گرم را رقیق می کند. این منجر به ایجاد آب ولرم و کاهش آشکار حجم آب گرم می شود.

راه حل
ورودی آب سرد را بر روی بخاری آب جدا کرده ، لوله شیر آب قدیمی را جدا کرده و یک لوله فرو برد جدید نصب کنید. این قسمت ارزان است و جایگزینی آن یک پروژه آسان برای انجام کارهای DIY است.

مشعل گاز کثیف یا خراب است
مسئله
اگر مشعل کثیف باشد یا به درستی کار نکند ، یک آبگرمکن گازی نمی تواند به طور موثر گرم شود. شعله گاز در مشعل باید به طور مرتب با یک شعله آبی روشن بسوزد. اگر شعله نامنظم یا به رنگ زرد باشد ، آنقدر گرم نخواهد بود و آب مخزن را به همان اندازه گرم نمی کند.

راه حل
مشعل گاز را سرویس کنید ، که معمولاً به معنای تمیز کردن جت ها است تا گاز بتواند آزادانه جریان یابد. اگر مشعل ترک خورده یا به شدت خورده شده است ، باید جایگزین شود.

آبگرمکن فرسوده است
مسئله
طول عمر آبگرمکن به طور متوسط ​​8 تا 12 سال است و هر چقدر هم که بخواهید آن را حفظ کنید ، در نهایت رسوب جمع می شود و بر کارایی دستگاه تأثیر می گذارد و حجم موجود برای آب گرم را کاهش می دهد. اگر آبگرمکن شما حداقل 10 سال سن داشته باشد ، تلاش برای اصلاح کمبود آب گرم ممکن است بی فایده باشد.

راه حل
آبگرمکن قدیمی باید تعویض شود. هنگام انتخاب آبگرمکن جدید ، حتماً مدلی با اندازه مخزن به اندازه کافی بزرگ برای نیازهای خود انتخاب کنید. و اکنون ممکن است زمانی باشد که بخواهید یک بخاری آب بدون مخزن پیشرفته را در نظر بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.