سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

سیستم های چیلر چگونه کار می کنند

۷۹۴ بازديد
اگر با ماشین آلات صنعتی کار می کنید ، ممکن است از یک سیستم چیلر فرآیند برای جلوگیری از گرم شدن دستگاه های خود استفاده کنید. آنها می توانند در نگهداری اوضاع در دمای مطلوب بسیار مؤثر باشند ، اما چیلر چگونه کار می کند؟ دانستن نحوه کار چیلرهای فرآیندی می تواند در انتخاب بهترین سیستم برای رفع نیازهای شما کمک کننده باشد.


چیلر چگونه کار می کند
به عبارت ساده ، چیلرهای صنعتی مایعات فرآیند را خنک می کنند. مایعات فرآیند (به طور معمول آب یا مخلوط آب / گلیکول) برای خنک کردن ماشین آلات ، تجهیزات ، مواد غذایی و غیره استفاده می شوند. مایعات فرآیند گرما را از آنچه خنک می شود جذب می کند و سپس از طریق چیلر عبور می کند که گرما از مایعات خارج می شود و منتقل می شود. به هوای محیط

دو مدار
سیستم های صنعتی چیلر آب صنعتی یا گلیکول شامل دو مدار اصلی است: یک مدار تبرید و یک مدار سیال. مدار تبرید از چهار جزء تشکیل شده است: کمپرسور ، کندانسور ، شیر انبساط و اواپراتور. مدار تبرید گرما را از سیال فرآیند خارج می کند. مدار سیال معمولاً از مخزن سیال ، پمپ ، فیلترها و مبدل حرارتی تشکیل شده است. مدار سیال مایع فرآیند اطراف جسم را که خنک شده است حمل می کند.

چرخه تبرید گام به گام - نمودار چیلر
نمودار چیلر آب
مدار تبرید فنی ترین قسمت عملکرد چیلر است. چرخه تبرید از اصول ترمودینامیکی استفاده می کند تا بتواند گرما را از یک ناحیه به منطقه دیگر انتقال دهد. در مورد چیلرها ، گرمای حاصل از سرد شدن مایعات گرفته شده و به هوای محیط منتقل می شود.

کمپرسور
چرخه تبرید با کمپرسور شروع می شود. کمپرسور مبرد دمای پایین فشار را به شکل گاز می گیرد و آن را درون یک گاز پر فشار فشار بالا قرار می دهد.

کندانسور
سپس این گاز از طریق سیم پیچ های داخل خازن جریان می یابد. در حالی که در کندانسور هوا یا آب بر روی سیم پیچ ها جریان پیدا می کند و گرما را از مبرد خارج می کند. با خنک کردن مبرد گرما ، تا زمانیکه تمام گاز درون یک مایع تغلیظ شود ، چگالی می شود.

شیر انبساط
پس از خروج از کندانسور ، مایع از شیر انبساط عبور می کند. شیر انبساط جریان مبرد را محدود می کند. هنگامی که مایع فشار قوی از شیر انبساط عبور می کند ، وارد تبخیر می شود.

اواپراتور
اواپراتور جایی است که مبرد شروع به تبخیر دوباره در یک گاز می کند. هنگامی که مبرد تبخیر می شود بسیار سرد می شود و گرمای زیادی را جذب می کند. در تبخیر کننده است که مایع فرآیند با مبرد سرد در تعامل است. گرما از مایع خارج شده و به مبرد منتقل می شود. مبرد سپس وارد کمپرسور می شود و چرخه دوباره شروع می شود.

چیلرهای شیب شمالی
واحد چیلر شیب شمالی
اکنون که می دانید چیلر چگونه کار می کند ، ممکن است گزینه های سیستم چیلر فرآیند خود را در نظر بگیرید. چیلرهای شیب شمالی دارای پیشرفته ترین مدار تبرید فعال هستند. آنها به راحتی قابل نصب ، حذف و جابجایی هستند و چیدمان سیستم فعلی شما را مختل نمی کنند. چه به دنبال خنک شدن ، یخ زدن و یا هر چیز دیگری در این میان هستید ، North Chillers شیب شمالی راه حلی برای رفع نیازهای شما ارائه می دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.